Avatar billede babo Nybegynder
03. november 2003 - 19:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HTML-koding i Front Page

Når noen søker på eksempelvis Google eller Kvasir på ord eller setninger for å finne en hjemmeside de leter etter, må dette ligge inne i HTML-koden i siden. Det skal begynne med <Meta (også vet jeg ikke mer)
Kan du hjelpe meg med dette?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2003 - 19:22 #1
Glem alt om meta de virker kke mere og det er mere end 3 år siden de var hotte, her følger hvad du skal gøre
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2003 - 19:29 #2
1. Skab indhold. Det er ikke nok at være med for dine søgeord, du skal også have en ordentlig placering, heldst på første side. Indholdet er det mest vigtige, uden indhold for du ingen placering, lav meget indhold og gerne unikt indhold.

2. Links er meget vigtige i google. jo flere der linker til din side jo bedre bliver din placering. Skaf links på alle måder du kan, skriv til folk og spørg pænt, bed hvis du er nødt til det. Relevante links kommer fra sider der handler om det samme som din side.

3. indterne links er også vigtige. alle dine sider skal kunne nås med max 3 klik med musen og der skal være tre links til alle dine sider. En side med kun et link, er ikke vigtig og tæller derfor ikke med.

4. Optimer dine sider til dine relevante søgeord. Max 3 søgeord pr. side og gerne kun et ord. Optimering indebære at du placere dine søgeord i Title taggen, overskrifter, sideteksten, hyberlink teksten, alt tage, title attributter, og meta (trods alt)

5. tilmelding er også vigtig, tilmeld f.eks. ikke til google, det har ingen effekt, google skal heldst selv finde dig. Tilmeld til ODP på www.dmoz.org og vær omhyggelig med denne tilmelding. Du får ingen trafik fra odp, men optagelse her vil give dig en højere placering i google. I altavista og alltheweb skal alle sider tilmeldes enkeltvis

Dette var bare lidt af det, vend tilbage når du er klar til mere
Avatar billede babo Nybegynder
03. november 2003 - 19:34 #3
Takk for hjelpen bufferzone!!
Jeg får heller komme tilbake senere. Tar litt tid for meg å få til alt. Første gang jeg lager hjemmeside!
mvh. babo!
Avatar billede kitteq Nybegynder
03. november 2003 - 19:40 #4
Men... hvis du nu alligevel vælger at bruge meta tags, så er et par eksempler f.eks.:

Dette tag bruges til at lææge en nøjagtig beskrivelse ind, som f.eks Den lille Internetbutik, forhandler af bl.a. bl.a. eller noget i den stil...
<meta name="Description" content="Beskrivelse af indhold">

Dette tag anvendes til keywords, altså søge ord. F.eks. hardware, software, design, o.s.v.
<meta name="Keywords" content="søgeord for siden">

Dette tag fortælle hvilke af dine sider søgerobotterne skal læse på, du kan f.eks. skrive index eller all hvor all betyder at de søger på alle sider.
<meta name="Robots" content="ALL">

Dette tag fortæller robotterne hvor tit du ønsker besøg af dem, hvor tallet indikerer dage.
<meta name="Revisit-after" content="30">

Meta tags lægges i din head del... altså mellem <head> </head>

Håber det hjalp lidt.

Kitte
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. november 2003 - 19:43 #5
Du kan også lave meta tags ved hjælp af denne side http://www.metamaten.dk/avanceret.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2003 - 19:47 #6
Meta kan sagtens bruges, MED LIDT FORSIGTIGHED. Husk

INGEN søgeord i meta der ikke også findes i teksten på siden. Har du det kan nogle af søgemaskinerne opfatte det som forsøg på spam og straffe det.

Kun de nødvendige meta, da disse flytter det vigtigste, nemlig sidens indhold, længere ned på siden. Søgemaskinerne er sådan indrettet at de opfatter det vigtigste som det første de møder, og har du fyldt toppen af dine koder ud med meta og jave, vil indholdet blive rykked derned hvor det ingen vægt har mere