Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 16:51 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Guide til CS 1.6/Steam?

Hej

Vil gerne prøve det "nye" CS 1.6, men ved ikke helt hvordan jeg kommer igang, pga. alt det her med Steam. Så jeg håbede på at i kunne skrive en lille overskulig guide om hvad jeg skal hente ned, og installere, og i hvilken rækkefølge osv.?

PS: Har Half-Life (org.) men det er dog ikke installeret da jeg jo som sgat er lidt usikker omkring det med rækkefølgen.
Håber i kan hjælpe.
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 17:07 #1
du skal bare hente det ned og installere det
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 17:07 #2
http://mitglied.lycos.de/jever_pils/csmirrors.html

Ikke andet end hente dette og installere det
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. november 2003 - 17:16 #3
Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 17:17 #4
- Skal jeg lægge Half-Life ind, før jeg henter Steam?
- hvilken Steam-installer skal jeg vælge (Half-Life el. CS)?
- hvad indeholder disse installere (Stem el. Stem + CS 1.6)?
- behøver jeg at hente/installere den nyeste patch til Half-Life?
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 17:18 #5
Nej du skal intet have ellers udover det nye steam
Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 17:25 #6
Så jeg skal ikke installere Half-Life inden?
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. november 2003 - 17:26 #7
Du skal bare downloade den der hedder Steam CS.exe Det er alt du behøver hvis du vil spille CS på steam.
Du må væbne dig med tålmodighed for det er en stor fil du skal hente ned. Baefter skal den opdatere. Det tager også lidt tid.....
Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 17:29 #8
Hvis jeg nu vælger at hente Steam CS.exe og senere ønsker at spille Day Of Defeat, skal jeg så bare hente "Steam DOD.exe" eller hvordan?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. november 2003 - 17:40 #9
zniperstar kik på det :
http://fps.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=53371
det hele står der:
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 17:53 #10
har jeg jo allerede sagt til dig tidligere!!

Svar: ird
03/11-2003 17:07:57  Kommentar: ird
Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 18:02 #11
Der står ikke hvordan jeg får fx. DOD hentet/installeret hvis jeg allerede har hentet CS Steam.installeren? - eller om man overhovedet kan dette...
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 19:10 #12
akkkk det er en del af spillet steam! Prøv nu lige at læse det link der er smidt http://fps.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=53371
Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 19:10 #13
Glem mit sidste indlæg.
Der er noget i den guide jeg ikke fatter. De skriver i starten (installationen) af "manualen": "Så fik vi hentet Steam med Counter-Strike, og nu skal vi til at installere det".

Senere skriver de så: "(Angiv din CD-key og vælg løs af spillene)
Nu kommer der en boks, hvor du afkrydser hvilke spil, du vil hente med Steam. Vi afkrydser "Half-Life" og "Counter-Strike".

Undskyld mig men hentede vi ikke Steam klienten med Counter-Strike cache, for IKKE at skulle hente Counter-Strike gennem Steam?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. november 2003 - 19:29 #14
jo men det er fordi guiden er lavet til flere forskellige klienter .
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. november 2003 - 19:29 #15
men den skal alligevælg opdatere counterstrike til den nyere version :D
Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 19:42 #16
Hvorfor skriver de så: "I denne guide kigger vi på Steam klienten med Counter-Strike cache"?
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 19:44 #17
Hør så her!

Du henter det ned på dette link:http://mitglied.lycos.de/jever_pils/csmirrors.html

Installere det
Når du så åbner det beder det om en keykode hvilket er koden til dit alm half life. Derefter er det ligetil!
Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 20:22 #18
Jeg har besluttet at hente Steam UDEN cache. Er denne fremgangsmåde korrekt:

1. Hente Steam (uden cache)
2. Installere Steam
3. Oprette mig som bruger af Steam
4. Angive min CD-key
5. Vælge hvilket spil jeg ønsker at installere via Steam ud fra listen

Til 5'eren har jeg et sidste spørgsmål:
Skal jeg på denne liste vælge at installere Half-Life før jeg vælger Counter-Strike?
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 20:24 #19
Nu gider jeg helt ærligt ikke blive ved med at gentage det igen!

Læs alle vores indlæg og sammensæt en guide selv. Du har al den info du mangler
Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 20:28 #20
Der står ikke i nogle indlæg, om jeg på denne liste skal vælge at installere Half-Life før jeg vælger Counter-Strike?

Bare giv mig et svar på dette og jeg lukker.
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 20:39 #21
Nej du skal IKKE installere andet end CS!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2003 - 20:42 #22
*LOL*
Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 20:47 #23
Ok. Er der mulighed for at ændre ens "nick" inden man joiner en server, da dette ikke er min egen PC alene, og da jeg nødigt vil ha dårlige stats pga. af min lillebror?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. november 2003 - 21:17 #24
ja og du kan altid ændre nick inde i spillet ved at skrive /nick i console
Avatar billede znipestar Nybegynder
03. november 2003 - 22:39 #25
nu tænkte jeg på om man kunne ændre det under "custumize"?... Ligsom man har kunnet i de andre versioner.
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. november 2003 - 07:05 #26
Det kan du godt også mens du spiller.
Tryk esc så kommer menuen frem hvor du kan stille på alt både dit nick opløsning, lyd osv osv
Når du er færdig med at stille på det trykker du bare resume game og spiller videre på samme server.
Nemt ikke?
:0)
Avatar billede znipestar Nybegynder
04. november 2003 - 16:12 #27
Jo. Blir ens "stats" gemt i Steam?
Avatar billede chalde Seniormester
04. november 2003 - 16:14 #28
Nej, det afhænger af serveren om de har stats på, og om de gemmer dem.
Avatar billede znipestar Nybegynder
04. november 2003 - 16:42 #29
Hvordan ved man om de gemmer dem?
Avatar billede ird Praktikant
04. november 2003 - 16:48 #30
Damn du spørger znipestar *GG*

Læser du overhovedet hvad vi skriver??
Avatar billede chalde Seniormester
04. november 2003 - 16:48 #31
1) kig på serverens hjemmeside
2) prøv at skrive top15, statsme, stats og ligende.
Avatar billede chalde Seniormester
04. november 2003 - 16:50 #32
Tror snart du skal til at oprette flere spørgmål. :-)
Avatar billede znipestar Nybegynder
05. november 2003 - 00:33 #33
Tak for hjælpen ALLE sammen, lukker.
Avatar billede znipestar Nybegynder
05. november 2003 - 00:35 #34
Dr0zie: kig lige her: http://www.eksperten.dk/spm/421745