Avatar billede kenw Nybegynder
03. november 2003 - 09:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Analog capturing i Pinnacle Studio 8.5?

Jeg har læst i Pinnacle-help at hvis man har TV-tuner kort, så vil der automatisk komme en ekstra mulighed under valg af Capture Source i Pinnacle Studio 8.5 i form af et analog capture device... Det er desværre ik tilfældet ved mig, selvom jeg har et Hauppage TV-Tuner Card!
Grunden til at jeg gerne vil have den, er fordi jeg så kan indstille kontrast, brightness, sharpness og cropppe SAMTIDIG med at jeg capturer!

Hvordan kan det være den ikke automatisk registrer mit tuner kort og hvordan kan jeg få den til det?

Har mange point, og svaret betyder meget for mig...

Mvh. kenw
Avatar billede kenw Nybegynder
09. november 2003 - 15:45 #1
Okay... ikke mange som har et bud på det! Sætter spørgsmålet op til maksimum-point og ser om det hjælper...

Mvh. kenw
Avatar billede sillesfar Nybegynder
09. november 2003 - 23:25 #2
Er det et hauppauge wintv pvr 250/350 ? så kan det måske være fordi at de har indbygget en realtime mpg2 encoder og det er der ikke mange programmer der er kompatible med.se evt http://www.shspvr.com/pvr2_faq.html spørgsmål 7
Avatar billede kenw Nybegynder
10. november 2003 - 09:33 #3
okay... tjekker det lige når jeg kommer hjem i eftermiddag! Hvis det bare er det så skriv det lige som et svar så får du pointene...

Mvh. kenw
Avatar billede sillesfar Nybegynder
10. november 2003 - 22:02 #4
Var det bare det eller hva`

Mvh
Avatar billede kenw Nybegynder
22. november 2003 - 12:13 #5
Sorry... har ikke internet derhjemme, så skriver fra skolen og fra kammerater, derfor går der nok et stykke tid mellem kommentarene...
Ja det er sådan et hauppuage men jeg tror ik det er selve den det er i vejen med for den står fint registreret under capture device i andre programmer så som Movie Maker... andre ideer?

Mvh. kenw
Avatar billede sillesfar Nybegynder
23. november 2003 - 18:56 #6
Jeg har selv forsøgt med studio 8 og får en fejl "pinnacle studio cannot initialize the video capture device" når jeg forsøger at capture,det samme gælder for programmet ulead videostudio 7,det skriver det samme.
på hauppauge`s hjemmeside står der også,
Third party capture applications not supported:
The WinTV PVR 250/350 records directly to MPEG using onboard Hardware encoders. Most third party capture applications are looking to attach to a card or driver that supports uncompressed video recordings. Like AVI files. These programs cannot capture video directly using the PVR250/350.
så det bliver nok svært aft finde andre programmer der kan capture med dette kort..
Mvh