Avatar billede cowboyen Nybegynder
03. november 2003 - 09:32 Der er 10 kommentarer

Oprette ASPNET konto på small business server

Jeg kører en win2000 small business server og arbejder med vs.net. Jeg Er der noger der har løsningen på hvordan jeg installerer en ASPNET konto på denne?
Avatar billede cowboyen Nybegynder
03. november 2003 - 11:06 #1
Det er pga. at efter installationen af .net frameworket skulle der gerne automatisk være oprettet en aspnet konto, men det er der ikke.
Avatar billede odegaard Nybegynder
03. november 2003 - 18:58 #2
Prøv at køre
aspnet_regiis -i
fra kommandolinjen, og se om det ikke klarer problemet.
Avatar billede odegaard Nybegynder
03. november 2003 - 18:59 #3
Den skulle gerne ligge i c:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322
Avatar billede cowboyen Nybegynder
04. november 2003 - 09:27 #4
Så er det gjort men ingen aspnet user er tilføjet. Problemet er, at fra min aspx fil skal det være muligt at pinge en ip adresse. Og det har jeg ikke tilladelse til.
Avatar billede cowboyen Nybegynder
04. november 2003 - 09:32 #5
Den er hvert fald ikke synlig hvis jeg f.eks. vil tilføje den som administrator i en mappe.
Avatar billede odegaard Nybegynder
04. november 2003 - 21:13 #6
Dvs. at du godt kan afvikle ASP.NET siderne? For så er "[computernavn]\ASP_NET"-brugeren der
Avatar billede cowboyen Nybegynder
04. november 2003 - 21:19 #7
Helt korrekt. Det er også det der undrer mig, men kan intet finde om det på nettet når det handler om en MS SB Server. Jeg ved ikke om den er kaldt noget andet eller bare er blevet skjult.
Avatar billede odegaard Nybegynder
05. november 2003 - 00:07 #8
er du sikker på at du kigger de rigtige steder? ...og at problemet faktisk er det som du tror det er?
Avatar billede cowboyen Nybegynder
05. november 2003 - 08:29 #9
øhh... Jeg har undersøgt nettet og fundet ud af at aspnet kontoen skal tilføjes User Rights Assignment under local policies. http://www.aspnetping.com/tutorials/aspNetPingInASPNET.aspx
Og siden jeg ikke kan finde aspnet kontoen har jeg jo et lille problem.
Avatar billede cowboyen Nybegynder
14. september 2005 - 14:02 #10
Læg et svar så lukker jeg. Er gået fra det igen.