Avatar billede brasen Nybegynder
02. november 2003 - 14:14 Der er 7 kommentarer

Opstartsproblemer i Panther

Jeg har fået installeret Pantheren på min iMac flat panel her for en uge siden. Samtidigt med installationen formaterede jeg computeren så pantheren er nu det eneste styrestystem på min mac.

Når jeg starter computeren op vil Finder ikke starte mere. Mit desktopbillede og dock kommer frem og curseren snurrer. Det er alt. Jeg har prøvet at genstarte med ingen usb-enheder tilsluttet og har sågar manuelt indsat installeringscden fra Panther i cd-drevet for at genstarte med c-tasten holdt nede...

Hva dælen gør jeg!??? Jeg ville gerne smide ekstra point i, hvis jeg kunne - det her problem er til at få grå hår af!!!!

På forhånd tak- Kristian
Avatar billede macintosse Nybegynder
02. november 2003 - 14:17 #1
prøv at holde Æble+s nede under opstart og fsckDisk, hvis det er et diskproblem.
MacinTosse
Avatar billede macintosse Nybegynder
02. november 2003 - 14:19 #2
opstart og fsckDisk SKULLE være opstart og kør fsckDisk
;-)
Avatar billede brasen Nybegynder
02. november 2003 - 14:19 #3
Hvad er fsckDisk? men tak jeg prøver...
Avatar billede macintosse Nybegynder
02. november 2003 - 14:20 #4
Det er Unix eget disk rep. program.
Avatar billede brasen Nybegynder
02. november 2003 - 14:26 #5
Jeg bruger ikke apples eget keyboard, men et logitech med eget installeringscd. Kan det være at computeren ikke godtager Æbletasten ved opstart når jeg taster æble+s.

Har lige prøvet, men intet nyt under solen... tak for dit hurtige svar Macintosse.
Avatar billede egonspock Seniormester
02. november 2003 - 14:46 #6
Det er sikkert enten dit keyboard eller en anden udvidelse, der ikke virker. Du kan undgå at de programmer du har i startmenuen bliver tændt ved at holde skift-tasten nede, når du logger ind. Derved kan du komme til at slå alt du har som login-emner fra. Derefter ville jeg nok gå til Logitechs hjemmeside eller versiontracker.com og finde en opdateret driver. Jeg har selv haft problemer med mit Microsoft-tastatur, som jeg løste ved at finde en opgraderet driver på versiontracker.com. Microsofts hjemmeside kunne ikke levere varen, til stor undren ;-)
Men det hedder i øvrigt fsck og ikke fsckDisk. Det er nok nemmere for dig at starte fra Panther-CD'en og så vælge diskværktøj i menuen i stedet for at forsætte med installationen. Den gør det samme og vist lidt mere end blot fsck.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. marts 2004 - 08:32 #7
Jeg ville formatere og instalere igen . . .

Har selv prøvet med en dårlig version af Phanter.
-måtte lave det hele om igen. Og så fungerede det hele.

Det burde ikke være dit Logitech-tastatur der driller . . .