Avatar billede f5 Nybegynder
01. november 2003 - 23:04 Der er 6 kommentarer

stramme linier i flash

For det förste, jeg skriver på et svensk keyboard så jeg håber i kan forstå med nogle af de lidt underlige karaktere der kommer.

Jeg har lidt af en generalt sporgsmål. Når jeg präver at lave nogt design med tynde streger, syndes jeg aldrig jeg kna få dem til at stå kniv skarpt.De bliver altid tykke og får aldrig den der pixel-effekt som jeg efterhånden har set på flere flashsites som de her to for eksemple:

http://www.jvm.de/

Både stregner til höjre og bogstaverne til venstre står kniv skarpt...

http://www.4realdough.com/

og her er det jo helt sindsygt...

Hvis man zoomer ind i playeren på den förste, liner det et gif billed???

Hvis man zoomer ind på det andet, liner det at de har lavet de skrå linier i Flash pixle for pixle!!!!

Jeg har prävet alt. Saette mine lines til 0.25, _quality til LOW og sörger for at alt er på lige pixels, men det kan aldrig blive så knivskarpt!

Er der nogen som har nogle erfaringer/trixs til at opnå sådan en effekt??

VH
Michael
Avatar billede molluq Nybegynder
03. november 2003 - 00:52 #1
Det er meget simpelt: Sæt din stroke style til "hairline"
Thats all :)
Avatar billede f5 Nybegynder
03. november 2003 - 01:12 #2
Det er faktisk det det ikke er.

Jeg taler om de stramme linier som linier en lidt pixilert photoshop streg - präv at få den samme stil frem kun i flash som der er på de to links...Det kna ikke lade sig gäre med "hairline"

/Michael
Avatar billede molluq Nybegynder
03. november 2003 - 02:13 #3
Tja, så er det nok ikke udelukkende lavet i flash. De folk der har desinget 4realdough har fidusen; http://www.zincroe.com/ - men jeg ved ikke om de vil dele... :)
Anyway, med trace bitmap i flash, kan man lave importerede billeder meget pixelagtige, men jeg tvivler på, at det er sådan det er gjort.
Avatar billede molluq Nybegynder
03. november 2003 - 02:23 #4
En mulighed er, at lave grafikken i et ekstern program. Importer billedet i flash, bruge break appart eller trace, så det bliver "vectorized". Så kan man slette de importerede filer fra library og *fluff* har man nogle knivskarpe billeder (og en .swf-fil der ikke fylder meget)
Det er min teori, vil lige efterprøve den :)
Avatar billede molluq Nybegynder
03. november 2003 - 03:03 #5
Jeps, den teori holder.
Jeg kunne genskabe en tekst lignende den på jvm.de
Teksten skrives i photoshop e.l. - brug et fill-pattern på bogstaverne, giv baggrunden en farve der står meget i kontrast til farverne i dit fill-pattern.
Eksport som gif, import i flash. Lav en trace bitmap - leg lidt med indstillingerne for trace og se hvad der giver det bedste resultat.
Vælg kontrast-baggrunden og slet den. Hvis du har valgt en god kontrastfarve, er der kun baggrunden der forsvinder og ikke nogle dele af billedet :)
Det er nok en god ide at konvertere resultatet til et symbol, så er der styr på det. Billedet kan uden probs fjernes fra lib når det er traced.
Det er knivskarpt, og man skulle tro det var lavet i flash... :D
Avatar billede kragekjaer Praktikant
03. november 2003 - 14:03 #6
læg linierne på hele antal pixels, og så hairline....så skulle det se godt ud