Avatar billede nitro1001 Nybegynder
01. november 2003 - 12:17 Der er 5 kommentarer

Hvilke porte bruger MSN, kan ikke modtage filer

Hej

Jeg kan ikke modtage filer på msn og jeg har en router på min aDSL forbindelse.
Jeg vil gerne vide hvilke porte man skal åbne for at kunne modtage filer
Avatar billede double-g Juniormester
01. november 2003 - 12:48 #1
MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)

Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.

IN        TCP    6891 - 6900
IN        TCP    1863
IN        UDP    1863
IN        UDP    5190
IN        UDP    6901
IN        TCP    6901

http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm#Messaging
Avatar billede resten Nybegynder
01. november 2003 - 13:14 #2
Avatar billede espersen Novice
28. januar 2004 - 00:14 #3
Jeg har løst problemet ved at opdatere firmwaren på min (og flere andres routere (som jo ofte indeholder en firewall)

Dette er et relativt kendt problem at der kan være problemer med fil, stemme og billede overførsel via MSN når man sidder bag routere. men check lige om dine porte til messengeren er åbne
Avatar billede espersen Novice
04. februar 2004 - 10:46 #4
har du fået løst problemet - eller driller det fortsat ??
Avatar billede espersen Novice
05. oktober 2004 - 17:11 #5
hvordan går det ?  husk at acceptere et eller flere korrekte svar