Avatar billede klaf Nybegynder
31. oktober 2003 - 18:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

optionalcomponents i registy

jeg har en mappe under HKEY_LOKAL_MACHINE.../microsoft/windows/run der hedder optionalcomponents. I den mappe ligger der yderligere tre mapper ved navn IMAIL, MAPI og MSFS.
Er det noget jeg skal bruge til noget?????
Avatar billede resten Nybegynder
31. oktober 2003 - 18:35 #1
Ja de skal være der.
Avatar billede klaf Nybegynder
31. oktober 2003 - 18:37 #2
hvad er det??
Det er ikke noget jeg har set før...
Avatar billede resten Nybegynder
31. oktober 2003 - 18:41 #3
Jeg mener det er kommet med opdateringer til IE.

Men jeg kan da lige prøve hos M$ og se om jeg ikke har ret men det mener jeg :)
Avatar billede klaf Nybegynder
31. oktober 2003 - 18:43 #4
Det passer meget godt... jeg har installeret alle opdateringer siden sidst jeg kiggede...
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2003 - 18:44 #5
klaf> er du ved at rydde op? Hvis ja, så er registreringsdatabasen nok det dårligste sted man kan rydde op´...
Avatar billede resten Nybegynder
31. oktober 2003 - 18:46 #6
Du sider måske og tjekker regedit hver dag for nye strenge *GG*

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/ie/reskit/ie6/part4/c17ie6rk.asp

Installing Optional Components by Using 32-bit Programs
After you install Windows on a computer, you might want to add one or more of the Windows optional components (for example, Games). This type of installation, which occurs after Setup initially installs Windows, is called maintenance-mode setup. Typically, you start maintenance-mode setup from Windows by clicking Add/Remove Programs in Control Panel. However, as a vendor or a supplier of an optional software component, you can also install the optional component by using a call to the CreateProcess function in a Windows 32-bit program.

To install an optional component from a Windows 32-bit program, you can use a combination of the following methods:

Registry keys
The CreateProcess function
Checking the Registry
Before starting the installation operation, you must determine whether the optional component is already installed on the computer by either checking the registry or looking for the component's program files. Windows uses the following registry path to maintain information about all the currently installed optional components:

HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE \Microsoft \Windows \CurrentVersion \SETUP
OptionalComponents

Values under OptionalComponents point to subkeys, and each subkey contains information about the optional components installed on the computer as well as information needed to install a new optional component. For example, to check whether the Games optional component is installed, look for the following entry under OptionalComponents:

"Games"="Games"

Then open the Games subkey under OptionalComponents. The following example shows that the Games optional component is not installed on this computer, because the Installed entry is set to 0:

HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE \Microsoft \Windows \CurrentVersion \SETUP
OptionalComponents\Games
"INF"="applets.inf"
"Section"="games"
"Installed"="0"
Avatar billede klaf Nybegynder
31. oktober 2003 - 18:48 #7
smiler.. Nej ikke hver dag.. men af og til... Tak for hjælpen..