Avatar billede cthrane Praktikant
31. oktober 2003 - 11:42 Der er 6 kommentarer

ODBC Microsoft Access-driver

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xc7c Thread 0xdac DBC 0x1090064 Jet kan ikke åbnes.
/bog/funk.asp, line 21

er der nogen som kan hjælpe mig med det her

Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

Side:
GET /bog/Default.asp
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:40 #1
Hvad står omkring linje 21 i funk.asp?
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:42 #2
Det kan afhænge af flere ting:
- din connection til databasen
- om der er skriverettigheder til databasen
- og måske noget om hvordan din IIS er sat op
- og sidst men ikke mindst tabelnavne mv er stavet rigtigt...
Avatar billede cthrane Praktikant
31. oktober 2003 - 13:02 #3
funk.asp
linie 17-24

function opendb(sql)
'  Oprettelse af ADO objekt
  set co=Server.CreateObject("adodb.Connection")
  'response.write("sql "&sql&" serverpath "&pathdb&"<br>") ' til test
  co.open "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&pathdb&";UID=;PWD=;"
  set rs = Server.CreateObject("adodb.recordset")
  'rs.Open sql, co
end function

tak neander
jeg tror allermest det er noget med opsætningen af iis og db da programmeringen plejer at virke og den skriver det er generel fejl
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:13 #4
Hvad er det præcist som siden skal?
For at checke om det er p.g.a. skriverettigheder så skal du:
1) Gå ind i IIS
2) Find dit standartwebsted
3) højreklik og vælg egenskaber

Der inde kan du se hvilke rettigheder der ligger på dit standartwebsted. Du kan også undersøge nærmere på det specifikke Access dokument. Du skal sikre dig der både er læse og skriverettigheder.

Kører du i øvrigt med Norton Antivirus? Der skal du slå script-blokering fra. Den kan nemlig godt lave rod når du skal køre noget ASP.
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:14 #5
- det kan også skabe problemer hvis du har access databasen åben, mens du kører dit ASP.
Avatar billede drago Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:17 #6
Hey!
Hvor lægger databasen i forhold til siden?
Det er jo en virtuel sti, kan vi få denfineret pathdb?

-Drago