Avatar billede karsten_madsen Juniormester
31. oktober 2003 - 10:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Outlook 5 og pop3

Hej
Jeg har en kammerat som har en Mac med OS 9.2. På denne har han en OE5 kørende, men vil gerne over på en Outlook 5. Jeg har ikke været med til installationen, men kom først ind i billedet efter installationen.
Problemet er at hans post konto kræver en exchange server. Er der nogen steder at installationen gået forkert eller kan Outlook 5 til Mac ganske enkelt ikke køre ud til en pop3 server uden at skulle forbinde til en exch server også ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:47 #1
Jeg behøver ikke at bruge en exchange server.

Ligger hans webhotel på en linux server?

/per
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
31. oktober 2003 - 13:57 #2
Webhotel? Han behøver vel ikke et webhotel for at have en pop3 konto ?

Hans pop3 konto ligger hos TDConline, hvad de kører har jeg ikke den fjerneste idé om
Avatar billede kado Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:32 #3
Nogen speciel grund til at han vil skifte fra OE5 til Outlook 5 ?

Den seneste version af Outlook er Outlook 2001:Mac
Og iflg. dokumentationen ser det ud til, at den kun understøtter Exchance Server

/kado
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
31. oktober 2003 - 14:36 #4
Ja, der er en grund til at han vil skifte fra OE til Outlook
Det sjove ved det hele er at Outlook til Windows kan sagtens køre op mod en pop3 server uden om en exch server. Kan Outlook 5 ikke det ?
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
31. oktober 2003 - 14:37 #5
heojrup : hvordan har du sat din outlook op ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:20 #6
Modtager post

Konto-id: info@xxxxx.dk
POP-fællesarkiv: mail.xxxxx.dk

Kryds i Gem adgangskode: xxxxxxxx

SMTP: mail.dinISPudbyderNavn.dk

/per
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
31. oktober 2003 - 15:32 #7
Ja, men hvad med exchange server.

Som sagt så var jeg ikke til stede under installationen, men blev bedt om at sætte outlook op EFTER installationen og her fremkommer en textboks, hvori man skal taste en exch server, når der vælges ny post konto.

POP3 og SMTP osv er ikke noget problem. Det er den sk*** exch server.

Jeg kan også omformulere mit spørgsmål. Kan man/skal man under installationen(som ved Outlook i Windows) vælge om man vil bruge exch server eller ej. Hvorefter det så ikke er muligt at ændre ens installation.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. oktober 2003 - 16:27 #8
Er det noget i den stil:

Link: http://www.mail.nih.gov/user/faq/setup/olmac.htm

/per
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
31. oktober 2003 - 16:34 #9
Ja, syvende billede ligner meget det billede man ser når man opretter en ny post konto. Men svj kan se, så ligner dette en profil man oprette.

Det er selvfølgelig også godt nok, men i 6. billede kunne jeg godt kunne tænke mig en pop3 server også sammen med exch server, adressekartotek og personal folder.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
31. oktober 2003 - 16:35 #10
Du nærmer dig 60 points  husk lige at svare en enkelt gang ;-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. november 2003 - 09:40 #11
Jeg vælger menuen Funktioner>Konti og sætter kontotype til pop.

/per
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
03. november 2003 - 09:51 #12
Jeg checker lige med kammeraten...
I'll be back (med Arnold accent)