Avatar billede dm0108 Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ingen adgang til internettet

Jeg har installeret Norton personal firewall, og nu kan min internet explore i åbne nogen websider. Jeg har forbindelse til internettet for skype virker fint. Den pc med firewallen på deler internet forbindelsen med en anden pc, den pc kan sagtens komme på nettet via internet explorer.
Jeg har søgt og søgt men kan ikke finde svaret. Hvad gør jeg
Avatar billede arlet Juniormester
29. oktober 2003 - 20:08 #1
prøv at deaktiver firewallen, kan du så komme på nettet
Avatar billede dm0108 Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:23 #2
Ja så kommer jeg fint på nettet.
Avatar billede badassguy Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:27 #3
hmm kan det være fordi du arbejder offline..? (gå ind i browseren og op i filer og se om der er et flueben ved "arbejd offline")
Avatar billede dm0108 Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:40 #4
Virker ikke. Desvære
Avatar billede dana Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:43 #5
Du har lukket af i firewall'en for IE. Gå ind i firewall'en og åben for IE - så skulle det virker igen.
Avatar billede dm0108 Nybegynder
31. oktober 2003 - 07:38 #6
Der er åben for IE, det er derfor det er så underligt.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. oktober 2003 - 09:10 #7
Ja det lyder underligt det her. Fakta. Du kan komme på Nettet via denne maskine, men fra anden maskine. Du kan komme på Nettet med denne maskine uden problemer, hvis du deaktiverer firewallen. Er dette ikke korrekt. Du har ikke firewall på den anden makine vel?

Er det alle sider du ikke kan komme på? Hvilken beskrivelse får du når du ikke kan komme på.

Hvilken version af firewall kører du med?
Avatar billede arlet Juniormester
03. november 2003 - 10:53 #8
Har du brug for mere hjælp
Avatar billede dm0108 Nybegynder
05. november 2003 - 13:09 #9
Jeg kan ikke komme på nettet fra den maskine firewallen er installeret på. Den maskine som bruger internettet igennem den førstnævnte maskine kan godt komme på nettet.
Det virker som om at der er et eller andet i internet explorer som lukker for nettet den vil ihvertfald ikke finde nogen sider.

Samtidigt vil min outlook express nu heller ikke sende mails. Den vil gerne modtage.

Det bliver mere og mere underligt.
Er der nogen der kan hjælpe mig
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. november 2003 - 13:30 #10
Du skal jo give firewallen oplysning om hvilke prg. som må gå på Nettet. IE skal have lov til altid at komme på Nettet, er du sikker på du har givet den lov til det?

Med hensyn til din mail, så prøv lige at fortælle Norton at den ikke skal tjekke udgående mail. Fjern fluebenet. Genstart computeren. Sæt fluebenet igen, hvis du ønsker at den også skal tjekke for virus i de mails som du sender ud, men det er faktisk ikke nødvendigt. Du går i Norton Av, i options, under Internet, marker e-mails. Det er her du skal lave denne ændring.
Avatar billede dm0108 Nybegynder
29. december 2003 - 13:31 #11
Har ikke kunnet løse det, men har i stedet genindstalleret hele lortet