Avatar billede fjerbold Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:41 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

kan jeg slette en .cab fil som indeholder virus?

Hej

Dette er mit første spørgsmål herinde, så jeg håber ikke jeg gør noget forkert...

Jeg har fået bugt med en PinFi virus på en pc, men når jeg kører Norton 2003 finder den selvfølgelig stadig virus i .CAB filen. .CAB filen ligger i en undo-mappe som kun kan findes i dos-prompten, og jeg vil mene det er den fil som WinXP skal bruge til en evt. automatisk genoprettelse.

Jeg slog automatisk genoprettelse fra i WinXP da jeg skulle have bugt med før omtalte virus, skal jeg slå dette til EFTER jeg evt. har slettet den virusbefængte .CAB fil?

//Fjerbold
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:42 #1
Hvis du har den orginale windows XP CD, kan du godt, for det kan være den kommer og spørger efter den på et tidspunkt (cap filer er en instalationspakke 'generelt')
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:43 #2
dette er et SVAR - jeg glemmer det hele tiden
Avatar billede fjerbold Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:48 #3
visto.dk:
jeg er ikke helt inde i det her svar/kommentar, men det kommer jeg nok...

-er det rigtig forstået, at jeg kan slettet .cab-filen og slå automatisk gendannelse til, men at jeg skal være forberedt på jeg kan blive spurgt om windows cd'en?
Avatar billede arlet Juniormester
29. oktober 2003 - 16:51 #4
Du sætter bare filen ind i dette lille program, så sletter den den for dig. programmet er freeware og kan hentes her http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Så er du sikker på at komme af med den
Avatar billede arlet Juniormester
29. oktober 2003 - 16:52 #5
hvad hedder den fil??
Avatar billede fjerbold Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:59 #6
arlet:
kan ikke huske navnet... det er en af mines venners pc, så det kan jeg først se på om nogle dage...
Avatar billede arlet Juniormester
29. oktober 2003 - 17:01 #7
ok, for han indsætter filen i programmet, så bliver den slettet uanset hvad...

Godt lille program
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:41 #8
hvis du sletter cab-filen kan du bagefter gå i Start>Kør og skrive sfc /scannow + Enter, sæt din CD i og vent i 20 minutter.

Sfc /scannow udskifter uoriginale eller korrupte system filer.
Avatar billede fjerbold Nybegynder
07. november 2003 - 17:11 #9
jeg har ikke glemt mit spørgsmål, men pga. sygdom går der lige noget tid før jeg kan se på det...
Avatar billede fjerbold Nybegynder
09. november 2003 - 10:41 #10
Det drejer sig om følgende fil:

C:\undo\backup.cap

og den indeholder 210 filer med virus iflg. Norton 2003

Så den fil kan vel godt slettes uden systemet tager skade, og som en sikkerhed kan jeg vel gøre som retaxes skriver med sfc /scannow?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2003 - 12:17 #11
den kan du roligt slette, jeg ville endda gå så vidt at jeg ville bruge et program der helt sletter den fra jordens overflade.
Kan ikke lige komme på hvad det program hedder.

Om det så er nødvendigt med SFC /scannow efter fjernelsen af den mappe ved jeg ikke, men det skader ikke at prøve.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. februar 2004 - 22:30 #12
takker for pointene..