Avatar billede moonchild Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:20 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Hardisk problemer!

Hey venner.

Som titlen antyder så har jeg problemer med min HD. Men lad mig først fortælle lidt om min HD og mit system -

Jeg har 2 HD's.

Den første C drevet er kun på 3 GB men holder faktisk også kun windows filerne. Den køre NTFS (jeg køre win2000 pro).

Den anden er den der laver problemer. Den er på 80 GB (FAT32) og har i gennem længere tid fungeret optimalt! - Men for ca. 2 mdr siden begyndte den at brokke sig. BIOSen vil ikke finde HD'en første gang pc'en starter op... kun anden gang - Eller det vil sige at nu skal jeg starte op 3 gange før at den vil finde hardisken.
Jeg har tjekket min bios og gendannet den til standart instillingerne osv. Det har ikke hjulpet! Jeg har også prøvet at køre scandisk men det hjalp heller ikke.

Jeg ved ikke hvorfor at min maskine ikke kan finde hd'en første gang - ved I????
Please help - jeg vil helst ikke skulle formatere lortet! :-(
Avatar billede freakk Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:28 #1
Jeg har haft et lignende problem... og tænkte at siden BIOS'en "glemmer" HD'en.. må være pga batteri'et.. så jeg skiftede det.. og har ikke haft problemet siden...
så MULIGVIS det kan være det...
Avatar billede sj.netomia Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:28 #2
Har du prøvet at sætte et nyt harddisk kabel til harddisken, eller bare prøvet se om det sætter ordentlig fest ?
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2003 - 08:27 #3
Har du en CDROM eller DVD siddende på samme kabel, så prøv at tage den fra, har før oplevet, at de kunne blokke for HD.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. oktober 2003 - 09:12 #4
man kan højst sandsynligt stille bios, til ikke at autodetecte hvergang..?
Avatar billede moonchild Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:08 #5
-
Hmmm Jeg tror ikke at det er Batteriet den er gal med, da pc'en godt kan huske datoen osv. og problemet kun opstår med den ene hd.
-
Det kan godt være at den er gal med kablet, men da den virker nogle gange, virker det ikke som om at kablet ikke sidder ordenligt eller er blokeret.
-
Men det med at autodetecte lyder rigtigt... Men hvordan definere jeg hd'en manuelt i bios'en? Jeg ved jo ikke alle info om blokke osv.?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 23:14 #6
hvad har du fundet ud af .??
hvis du fandt ud af det, så skriv en løsning...O)
Avatar billede moonchild Nybegynder
14. juli 2004 - 18:24 #7
Hejsa venner. Jeg så lige at dette spørgsmål ikke var blevet lukket endnu.
Her var svaret: Efter at jeg skiftede strømforsyning ud med en bedre løste det problemet! - Den manglede simplethen strøm nok!

- Moonchild