Avatar billede dogfather Nybegynder
28. oktober 2003 - 19:59 Der er 9 kommentarer

dos fra win 98 cd'en

Er der nogen der har en ide om hvordan man trækker ms-dos ud af en win98 cd?
Jeg brug for en ægte version af dos, men jeg har ikke plads på min ntfs formaterede hd (og heller ikke tid og lyst), til installere windows 98, for at kopiere \Windows\Command fra den.
Jeg har kigget lidt i cab-filerne, men jeg kan ikke helt bestemme hvad der hænger sammen til dos.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 20:04 #1
Øh, hvad er det helt nøjagtig du vil? Du kan ikke hive en command ud af win98 og få den til at virke under XP, XP har jo selv en, den hedder cmd.exe
Avatar billede dogfather Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:08 #2
Jeg har lavet en lille partition (150 mb), hvor jeg havde den plan at installere div. spil gamle spil(jeg orker ikke at tage kampen op men win xp, om at få dem til at virke). Altså en dualboot med xp OG dos.
Avatar billede the_email Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:10 #3
Hvis du kan få fat i en bootdisk med DOS på, kan du bare komme den i når nu du vil spille gamle spil. Husk at partitionen skal være FAT-formateret.

TheEmail
Avatar billede dogfather Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:16 #4
errhem.. mit diskette drev har det med at være lidt ustabilt (og jeg har altid haft dårlige erfaringer med dem) så jeg ville godt have en ren hd-løsning.
Når jeg først har fået fat i dos'en så kan jeg godt ordne resten, det er bare få fat i den. Jeg ved jo den ligger på den cd jeg sidder med.
Avatar billede thebest1020 Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:24 #5
Dvs. at du KUN skal bruge selv software til DOS eller WIN98, du kan selv lave partitionene, altså oprette en bootsektor selv..?
Avatar billede thebest1020 Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:25 #6
selv=selve
Avatar billede dogfather Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:43 #7
Ja det er rigtigt. Jeg skal kun bruge selve MS-dos.
Avatar billede b_hansen Novice
29. oktober 2003 - 08:13 #8
Hvis du skal have en partition til gamle spil, ville det nok være mere hensigtsmæssigt at få fat i en "ægte" DOS. Prøv at søge her på Eksperten, for der findes en del henvisninger til steder, hvor man kan finde en sådan DOS
Avatar billede segmose Nybegynder
29. oktober 2003 - 08:37 #9
Du kunne prøve www.freedos.org for en gratis dos-klon.