Avatar billede hjkp Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dos printerport til gl concorde ( dos-udgave)

Jeg har brug for at oprette en virtuel printerport til et gl. concorde regnskabsprogram ( lpt1, lpt2, lpt3, således det bliver muligt at printe over netværket ( w2003 server ). Håber en af jer sidder med løsningen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. oktober 2003 - 16:38 #1
net use lpt1: \\server\printer

Gøres fra en kommandoprompt.
Avatar billede hjkp Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:44 #2
Tak Ole, det var flot men hvordan gemmes denne commando ? Skal det forstås sådan at når cmd  net use  er lagt, så indsættes blot lpt x i corcorden og alt spiller ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. oktober 2003 - 16:48 #3
Jep.

Du kan få den permanent med parameteren /Persistent Yes

Yderligere hjælpetekst får du med "Net Help Use"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. oktober 2003 - 16:49 #4
houps - der skal et kolon efter Persistent:

/PERSISTENT: YES
Avatar billede halifax Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:57 #5
hjkp - Enig med dig, at det var flot af Ole. Han plejer at være vores printer-ekspert på Eksperten.

Meen... synes du ikke han skulle have point? Du har akcepteret dig eget svar og selv fået pointene. Ole havde endnu ikke lagt et svar - kun kommentar.

Du kan belønne ham ved at oprette nyt spm. 100 point med overskrift: Point til Ole Madsen, samt referere til det her spørgsmål.
Avatar billede hjkp Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:58 #6
Alletiders. Har du fået dine point, for jeg kan ikke rigtig se at de er trukket. De er ihvertfald dine.
Avatar billede hjkp Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:02 #7
ooouuuupppssss, så forstår jeg bedre. Selvfølgelig tilkommer de ham. Det er mig der har trådt i spinaten. Jeg behøver vist ikke sige, at jeg ind til nu har benyttet systemet meget lidt. Jeg fixer det lige.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. oktober 2003 - 17:08 #8
Ole Madsen>>Her er point.
http://www.eksperten.dk/spm/419958