Avatar billede gormen Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

music kontrolpanel søger toturiels

hejsa.
jeg skal bruge lidt hjælp for jeg stntes ikke jeg kan finde det jeg søger.

http://www.starx.dk/foxx/
på dette link er det, når den er loaded ind og intro er afspillet, en music kontroller, der er en ligende på safriduo.com
jeg kunne godt tænke mig hvis i ville hjælpe mig med at finde toturials så jeg kan lave noget ligende.

og hvis i har lyst og tid, må i gerne skrive lidt om jeres egne erfaringer, gode som dårlige.
det jeg til sidst skal ende med er et site bygget op i frames, frame 1 (top) der skal lige et banner og den musik kontroller, frame 2 (menu), og frame 3 (selve siden). alle ideer til det med musikken er velkommen.
Avatar billede snigeren Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:58 #1
du kan se mit svar i spg:
http://www.eksperten.dk/spm/419305

det er måske det du mangler...

/Snig
Avatar billede snigeren Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:05 #2
du er velkommen til at bruge den lyd menu jeg har smidt derind, den er meget standard, men har efterhånden selv brugt pænt lang tid på at det flash halløj her og har fået meget hjælp fra rare folk som barklund, mat, jakwag, legende.dk og alle de andre =)

så jeg giver bare lidt viden viddere... =8]

/Snig
Avatar billede gormen Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:12 #3
jeg selv har fået en enorm hjælp fra dem også.
jeg vil lige kigge på det og se om jeg kan hitte rundt i det ;)
og tak for hjælpen
Avatar billede gormen Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:31 #4
jeg fatter ikke hvad der sker.
jeg har forsøgt at lægge neget mere musik ind så der er lidt mere at vælge i mellem. det går også fint. men når jeg så tester den så driller det. jeg har for nemhedens skyld ikke ændret navnet på den mp3 fil der linkes til. så den hedder "din_musik" jeg har så tilføjet "01" til den næste, og "02" til den næste igen osv. det virker også fint, og jeg kan godt høre sang nummer 4, og nummer 3, også nummer 1, men nummer 2 skrivet den load failed. uanset hvilke stykke musik jeg bruger....
hvad kan der være galt??
Avatar billede snigeren Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:57 #5
her er hvad man skal ændre på for at sætte mere musik ind:

1. comboboxen skal have flere/færre slots:
1.1 der hvor der står titel1, titel2, osv. er bare hvad du vil have folk kan se i listen.
1.2 track01, track02, osv. er navnet på flashfilerne. idet du vælger en sang smider den selv .swf bagefter.

2. Derefter skal du oprette en flashfil for hver stykke musik du vil have i listen. De skal bare hedde track01.swf, track02.swf, osv.  Du kan bare lave en kopi af track01.fla til dem alle for de er stort set ens alle sammen.

3. Til sidst skal du bare ændre navnene på de stykker musik i trackxx.fla filerne. Det er 2 steder du skal gøre dette, der hvor der står din musik skal der bare stå navnet på nummeret så vidt jeg ved skal det være mp3 med det her script:
lyd.preloadSound("sound/din_musik.mp3", true);
lyd.onSoundComplete = function() {
    this.preloadSound("sound/din_musik.mp3", true);
}

hvis dette ikke virker tror jeg det er fordi du har lavet en tryk fejl et eller andet sted, enten i dine mp3 filer eller i dine trackxx.fla filer.

/Snig
Avatar billede gormen Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:10 #6
fandt lige ud af at det er en wma fil.
har det nogen betydning??
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:26 #7
mjaaa tror kun det må være mp3 filer er dog ikke helt sikker =)

/Snig
Avatar billede gormen Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:38 #8
jeg har siddet og leget lidt frem og tilbage med det og der er kun en vej frem. det er kun mp3 filer der virker. den kan godt loade wma filen, men ikke afspille den. men fandt en anden musikfil, så nu virker det....

men tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:57 #9
så lidt da =)

held og lykke med flash fremover
/Snig
Avatar billede gormen Nybegynder
29. oktober 2003 - 01:00 #10
tak skal du ha :)
det skal jo nok lykkes, bare man bliver ved.
det kan godt virke meget forvirrende i starten
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. oktober 2003 - 01:06 #11
tell me about it =)

jeg har godt og vel også brugt sygt meget tid herinde,.. men eksperten,.. fantastisk sted at lære alt om scripting, flash og den slags.

Hvis du har problemer med at finde ud af hvordan de forskellige scripts i de filer jeg har givet dig virker, så bare spørg her så skal jeg se om jeg kan svare =)

/Snig
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. oktober 2003 - 01:07 #12
ehem og tak for points :D

/Snig