Avatar billede ttn- Nybegynder
27. oktober 2003 - 21:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tutorial til brug af klasser

Hejsa

Jeg vil meget gerne have en tutorial, som går lidt i dybden med, hvordan man laver/bruger egen class. Især fordi jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre, hvis jeg har en class, som skal returnerer noget, men det den skal returnerer skal ikke have noget med clasen at gøre som sådan(hvis nogen forstår mig...?)

På forhånd tak
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. oktober 2003 - 21:43 #1
næ jeg er ikke helt sikker på jeg forstår..

men du kan da kigge på http://javabog.dk/
når du har været igennem den vil du have en lidt bedre forståelse for hvordan du kan få klasser til at arbejde sammen.
Avatar billede _carsten Nybegynder
28. oktober 2003 - 09:52 #2
Eller her http://www.docjava.dk under Objektorienteret Programmering/Klasser
Avatar billede dragnor Juniormester
28. oktober 2003 - 10:26 #3
Køb bogen JAVA af lewis & loftus, den har lært mig at programere...
Avatar billede lanstorp Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:41 #4
Object First with Java, A pratical introduction using bluj
af Barnes & Kölling, er små 400 sider kun om java OOP. Der findes en speciel udviklet UML editor kaldet BlueJ som anvendes i bogen, se www.blue.org, er gratis. Udmærker sig som egnet til selvstudium.
Avatar billede molluq Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:44 #5
lanstorp; tak for tippet med blueJ. Det var lige sådan en UML editor jeg kiggede efter. Forresten, så er adressen www.bluej.org :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. maj 2004 - 17:31 #6
lukketid?