Avatar billede 991230 Nybegynder
27. oktober 2003 - 00:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Group Policy på en computer virker ikke

Jeg har en domænecontroller med Windows Server 2003 og 2 bærbare PC'er med Windows XP Pro.

Jeg vil gerne tildele / assigne noget software til en computer vha. group policy, men hver gang en af de bærbare rebooter får jeg 2 meddelelser i eventloggen på den bærbare

Den første finder jeg under System i eventloggen.

Event Type:    Error
Event Source:    NETLOGON
Event Category:    None
Event ID:    5719
Date:        27-10-2003
Time:        00:14:21
User:        N/A
Computer:    JIMMY-KLIENT
Description:
Der er ingen tilgængelig domænecontroller til domænet JITRHOME af følgende årsag:
Der er i øjeblikket ikke nogen logonservere til rådighed, som kan betjene logonanmodningen. .
Kontroller, at computeren har forbindelse til netværket, og prøv igen. Kontakt domæneadministratoren, hvis problemet fortsætter.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 5e 00 00 c0              ^..À

Den anden finder jeg under Application i eventloggen

Event Type:    Error
Event Source:    Userenv
Event Category:    None
Event ID:    1054
Date:        27-10-2003
Time:        00:14:21
User:        NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:    JIMMY-KLIENT
Description:
Domænecontrollernavnet til dit computernetværk kunne ikke hentes (Enten findes det angivne domæne ikke, eller også kunne der ikke oprettes forbindelse til det. ). Behandlingen af gruppepolitikker annulleres.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Jeg har prøvet med group policy på en bruger og der lykkedes det fint at tildele / assigne software, men ikke til en computer konto. Det er som at den ikke anvender computerens indstillinger under opstart.

Først kørte jeg med trådløst netværk, men nu har jeg forsøgt at skifte netværkskort til et indbygget i den bærbare. Jeg kører i øvrigt med en DHCP-server og nslookup og PING fungerer fint på alle 3 maskiner. Jeg har Sygate Personal Firewall Pro installeret, men har selvfølgelig prøvet at køre helt uden den.

Jeg har prøvet en del af de foreslag der har været med de her event's, men har ikke haft held så jeg håber på at jeg får fat i nogle rigtige eksperter til afhjælpning af det her problem.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. november 2003 - 19:45 #1
du kan prøve med at disable Media Sense for TCP/IP in Windows
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=239924
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. november 2003 - 19:49 #2
jeg kan se at der har været trådløst på og skift til den indbygget:

så  kan  også  lige prøve først at være sikker på at din nic netkort står på to 100Mps and Full Duplex isted for auto..
Avatar billede 991230 Nybegynder
23. november 2003 - 01:55 #3
Jeg har nu prøvet at disable Media Sense for TCP/IP in windows på domænecontrolleren og en af de bærbare computere som jeg i øjeblikket sidder på og jeg har sat alle nic netkort på 100Mps full duplex.

Nu virker det og beskeden er der ikke mere, men hvis jeg monterer det trådløse nic netkort i den bærbare er problemet og de samme fejl tilbage igen.

Jeg har forsøgt at sætte det netkort der kører i domænecontrolleren til AUTO og det trådløse til at køre 44Mps, men det hjælper ikke.

Det virker da underligt hvis producenten/Microsoft ikke har tænkt over sådan en fejlmulighed, men der må da være en løsning på dette problem til trådløst netværk.
Avatar billede 991230 Nybegynder
06. juni 2004 - 01:46 #4
Spørgsmålet er lukket