Avatar billede dragonnight Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor høj Vcore?

Jeg har en AMD Athlon xp2400+ CPU.  I BIOS står min Vcore og veksler imellem 1.69-1.71 Er der nogen som kan sige mig om det er ok? Når jeg sætter fsb`en til 133 bliver den ustabil og lukker ned. Den højeste temp. jeg har målt er 45grader.
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:20 #1
hey der. 133 er standart fsb for en athlonxp 2400+ har den selv.!!!
normal vcore på den er 1.6v.

hvis fsb'en er under 133 har du en lavere hastighed end 2ghz.

sikker på du ikke har set forkert et sted?
Avatar billede dragonnight Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:38 #2
Har set rigtigt. Vcore = 1.7 Kan det være derfor? og hvor kan jeg sætte den ned til 1.6?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2003 - 18:44 #3
Din Vcore er lidt i den høje ende, men CPUen tager ikke skade af det, sålænge temperaturen ikke er højere.
Men FSB skal være 133Mhz med den CPU, hvilket bundkort har du ?.
Hvis du er i tvivl om FSB, CPU og RAM hastighed kan du altid downloade CPU-Z http://www.cpuid.com/cpuz.php
Et lille nyttigt program der fortæller en del.
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
25. oktober 2003 - 09:50 #4
hvis du vil ændre vcore går du ud i bios, finder den linie hvor der står vcore. sæt den så til 1.6v gem dine indstillinger og genstart så pc'en. så vil den køre med 1.6v
Avatar billede dragonnight Nybegynder
25. oktober 2003 - 11:58 #5
Kan det passe at man ikke kan ændre min Vcore på dette bundkort? Asrock k7vm2.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2003 - 12:14 #6
Ja, Asrock er billigudgaven af Asus.
Avatar billede geilram Nybegynder
24. januar 2005 - 15:57 #7
Hvor kan man normalt ændre vcore i BIOS?