Avatar billede jaffafo Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl når jeg skal rendere et billede

Jeg har lavet en lille firkant hvor jeg har brugt boolean compound object til at skære hul indeni og et til en døråbning.

SÅ har jeg givet box objectet materialet: "yellow bricks"

når jeg så skal rendere kommer 3d studio max med denne fejl:

"Missing map coordinations"
"The following objects require map coordinates and may not render correctly"
"(UVW1): Box01"

Hvordan får jeg dette løst?
Avatar billede overchord Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:55 #1
Proev at bruge extrude mesh til at lave aabningen istedet...
Avatar billede zerohero Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:00 #2
Du mangler at saette en UVW Map paa dit objekt.
Vaelg din objekt og gaa til Mofify panelen.
Vaelg UVW Map fra Modifier listen.
Naar det er gjoret kan du vaelge mellem forskellige primtive "Mappings". I dit til faelde ville jeg vaelge "Box"

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:01 #3
Mofify = Modify ;))
Avatar billede snigeren Nybegynder
28. oktober 2003 - 00:49 #4
yesh zerohero har ret. Det er meget vigtigt at du sætter dig ind i hvordan du bruger det UVW map idet du kommer til at bruge det rigtig meget hvis du fortsat vil arbejde med 3D

Held og lotto fremover herfra oxo =))

/Snig
Avatar billede jaffafo Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:30 #5
jo tak for svarene.. :)

men må man spørge hvorfor man skal gøre det? hvad bruger det UVW mapping til?
Avatar billede venturer Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:34 #6
Det er lidt tid siden, men....

Jeg mener det er under Modify for et objekt at du kan tilføje mapping.

Du bruger det bl.a. til at definere hvor din overflade skal placeres. Dine "Yellow Bricks" er jo et almindligt bitmap billede. MAX skal vide hvor på objektet dit bitmap skal starte. Du kan på den måde få dine mursten placeret så den ene fuge kommer til at passe med kanten af overlæggeren i døren.
Avatar billede jaffafo Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:17 #7
ok tak
Avatar billede venturer Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:40 #8
Hmm.. Synes ellers nok at jeg svarede på HVAD det er til.
Oh well.
Avatar billede jaffafo Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:47 #9
Venturer:  jo, sorry, men ZeroHero havde svaret på det oprindelige spørgsmål som gav point for.

Det andet spørgsmål var bare et lille ekstra spørgsmål