Avatar billede taygoo Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:07 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

hvilket 3d program?

Det har været oppe før og kommer det igen.

Sidder med en matopgave og skal for første gang bruge et 3dprogram.

På min store viden om det, som er lig kvadratroden af et negetivt tal, skal det ikke være fancy og lign, skal kunne tegne et object og sætte mål på. Så man bagefter kan dreje det lige så tosset man vil.

Hvilket progtram?

Havde en tosset ide om at man kunne være inde i et 3dunivers som er indelt i x,y,z akser. kasser/tern. Hvorerter man kunne trække en stræg fra det ene skæringspunkt til et andet.

Hvilket kan i anbefale?
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
23. oktober 2003 - 16:41 #1
Bemærkning: er det muligt at tage kvadratroden af et negativt tal hvis du regner med komplekse tal og ikke reelle tal.. ;)

/Christian
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
23. oktober 2003 - 16:41 #2
hov byt om på er og det... det er muligt... :P
Avatar billede taygoo Nybegynder
23. oktober 2003 - 18:27 #3
du lyver, det kan man da! kan man ikke? ;-).............
Avatar billede taygoo Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:05 #4
Søger også andre programmer

Et hvor artiket, matematik tegnings program eller lign.

1. Arbejde i 2D/3D ikke nødvendigt.
2. Sætte lænder på siderne
3. Sætte grader på.
4. Eventuelt beregne areal

Det 2 program, skal kunne tegne stiplede steger og cirkler, (har ikke kunne finde nogle endnu). Og så sætte længer og tekst på :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. oktober 2003 - 00:20 #5
Så må autocad være noget.

Det kan arbejde i 2d og 3d  Du kan tegne i 2d og lave om til 3d og omvendt.
Du kan sææte længder på, og gradetal.
Det kan beregne areal.
Du kan tegne i lag, det vil sige du kan lave dine egne lag. Lag betyder streger, det vil sige du selv selv styre hvad type linjer, hvad farve og tykkelse de skal have.

Programmet bruges i maskin og bygge branchen, så det kan en del.

www.autodesk.dk  der kan du læse lidt om det og finde en trial af programmet.

Håber det kunne bruges, har du spørgsmål til selve programmet er du velkommen til at spørge.
Avatar billede taygoo Nybegynder
24. oktober 2003 - 06:25 #6
fik igår fremskaffet Autocad, på DISKETTE! fik det af en pensioneret ingeniør :-)

må lige se om det kan bruges.
Avatar billede nemograf Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:19 #7
Det er ikke for at jeg skal være en lyse slukker, men det er altså et meget komplekst program så det er nok lige i overkanten hvis du ikke har arnejdet i 3d før.. Selvfølgelig hvis din ingeniørven kan hjælpe vil det da være godt men det tager lang tid at forstå den 3 dimensionelle verden..
Jeg sidder selv med et 3d CAD CAM program og tro mig det er ikke så nemt som nogen tror... Men hvis du fortæller hvad du skal have lavet så skal jeg nok lave det til dig...
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:41 #8
nemograf hvor står der at det er nemt ?  Som jeg sagde før har han spørgsmål så spørg, arbejder selv i autocad så ved godt hvor svært det er. Men har du et bedre forslag må du da gerne komme med det ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:54 #9
taygoo hvad version er det ?  Du siger jo diskette ;)  Er det en ældre er det ikke sikkert den kan tegne 3d, er ikke lige sikker på hvor langt man skal tilbage før den funktion er mulig
Avatar billede taygoo Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:45 #10
Den sidste nye udgave ad Autocad på diskette. Ver 3.2 :-) skal køres i dos, og venter nu på at jeg får henter dos hjem og installeret :-)
Avatar billede taygoo Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:53 #11
nemograf-->det lyder dejligt, er i gang med at lave nogle skitser og nogle beregninger, du skal få dem snarest muligt. Måske i aften eller over weekenden.

Michael-k-->Lyder dejligt at du vil hjælpe mig angående programmet hvis jeg har brug for hjælp. Vil nemlig gerne lære det af interesse og så bliver det nok ikke min sidste opgave hvor jeg får brug for en 3d tegning.
Avatar billede taygoo Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:53 #12
Nimo har du en mailadresse?
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:57 #13
maya er osse et fint program
Avatar billede taygoo Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:00 #14
undskyld mente Nemograf
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:01 #15
Ver 3.2  hmmm ok tror der er sket lidt siden, så tror ikke min hjælp med programmet kan være til meget nytte :)
Avatar billede cad_service_aalborg Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:07 #16
Jeg har ikke set eller hørt om et 3D-program hvor man kunne tegne mellem hjørnerne af et net af klodser.
Avatar billede nemograf Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:12 #17
ja da...claustm@get2net.dk
Men kan først på mandag håber det er ok...
Avatar billede nemograf Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:12 #18
claustm@get2net.dk
Avatar billede taygoo Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:39 #19
cad_service_aalborg-->Så må man vente på fremtiden, hvis man havde sådan et program, tror jeg det ville være meget nemmere for nybegyndere at tegne 3D.
Avatar billede taygoo Nybegynder
24. oktober 2003 - 19:35 #20
Er det muligt at få et Autocad display ala, ani8or? hvordan? Det eneste program jeg har kunne finde der er lidt overskuligt.
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. oktober 2003 - 12:06 #21
Kan vi se et screenshot af dit autocad ?  Bare for at se om det ligner lidt :)

ani8or har aldrig set det så ved det ikke.
Avatar billede taygoo Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:50 #22
Avatar billede taygoo Nybegynder
26. oktober 2003 - 20:31 #23
beklager at jeg ikke har kunne få tegningerne færdig men sidder med andre store opgaver der skal færdiggøres indes julen.