Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HP DeskJet 820Cxi: Kan ikke tilslutte til

Jeg har HP DeskJet 820Cxi printer installeret og her for en lille uge siden startet der mange problemer med den. Når jeg har skrevet en side ud ligger det printer icon nede i venstre hjørne der stadig, når jeg klikker på det åbner det vindue hvor man kan se hvad der ligger til udskrivning der ligger det doc. som jeg lige har skrevet ud det kan ikke finde ud af at jeg har skrevet det ud samtidig står der i toppen af vinduet HP DeskJet 820Cxi: Kan ikke tilslutte til. Hvis jeg lader iconet ligge i nogen tid så printer den det samme doc. ud igen, hvis jeg højre klikker på iconet og opdater forsvinder det godt nok men så er der heller ikke en printer i systemet mere, når jeg så genstarter printer den igen det samme doc. ud når jeg derefter genstarter er der ikke noget. Jeg har afinstalleret og geninstalleret driverne og kikket efter om der skulle være nogle nye på nettet med det er der ikke. Jeg har også prøvet printeren på en anden puter der er ikke problemer. HJÆLP mig jeg vil helst ikke installer Win XP igen.
Avatar billede denmark77 Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:06 #1
har du været på www.hp.com for at finde nye driver til winxp
????????
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. oktober 2003 - 14:54 #2
Jeg formoder du stadig kan printe en testside ud fra driveren. Start med at gøre det.

Så sletter du printeren, incl. software (d.v.s. både fra "Printers Folder" og også via "Add/Remove Software" i kontrolpanelet.

Så kigger du i C:\winnt\system32\spool\Printers. Slet alle filer der ligger her (genstart om nødvendigt maskinen, hvis du ikke har lov til at slette filerne).

Så sletter du de filer der står på testudskriften. Hvis du ikke har andre printerenheder på maskinen, kan du også vælge at slette hele "W32X86" biblioteket. Genstat om nødvendigt også computeren for at slette disse filer.

Start->Run->Regedit ->Enter
Du er nu i registreringsdatabase editoren. Søg efter "DeskJet" og slet alle referencer. Kig lige efter før du sletter, at det nu også er HP deskjet den har fundet.

Genstart maskinen

Du har nu en "ren" maskine, hvad printeren angår. Installer printeren på ny, og forhåbentlig virker det hele nu.
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
23. oktober 2003 - 18:26 #3
Tak for disse svar men de er ikke de rigtige... Men jeg tror at jeg har funder problemet... Når jeg går ind under kontrolpanel/Administration/tjenster der inde kan jeg se at hvad der på andre computer hedder Print Spooler på min maskine hedder Spooler hvordan får jeg den givet det rigtige navn???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. oktober 2003 - 18:34 #4
Den hedder "Spooler" i Windows NT og Winddows 9x
Den hedder "Print Spooler" i Windows 2000 og XP.

Men så vidt jeg ved, kører du WinXP? - og så burde den jo hedde "Print Spooler". Noget tyder altså på at printersoftware for en NT4 printer er installeret.

Jeg tror du skal prøve WinXP´s systemgendannelse, hvis du har den slået til.

Alternativt, så prøv lige den beskrevne måde på at få renset ud i printerdrivere som det sidste, før du reinstallerer.

Blot at omdøbe servicen tvivler jeg på ville hjælpe - men det gøres ved at højreklikke på den, og så ændre navnet i feltet "Display Name"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. oktober 2003 - 18:37 #5
Højreklikke og vælge properties selvfølgelig :-)

Selve filen den refererer til skal gerne være C:\WINNT\system32\spoolsv.exe

Ved at browse dig frem til filen, kan du højreklikke på den og vælge properties. Her er bl.a. et faneblad med "Version" informationer. Det kunne være det kunne give dig noget info at kigge på det.
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
23. oktober 2003 - 19:16 #6
Hej Ole som jeg ved er du jo et helt lesikon i printer.. ser du nu har jeg fundet ud af at den hedder det samme men nu genstarter den bare ikke efter den har skrevet ud og ja jeg bruger XP 8problemet lå i regerings databasen det manglede nogle værdier.. Har du en løsning på dette problem??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2003 - 14:34 #7
Det skal jeg lige have uddybet igen.

Lukker Spool servicen ned, når du har printet? Den skulle helst ikke genstarte efter du har printet - den skulle slet ikke stoppe, men køre hele tiden.

Og hvad for et problem har du fundet i registrerings databasen?
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:46 #8
Ser du Print Spooler hed hos mig Spooler det var i reg.databasen jeg fik det rettet til Print Spooler. Når jeg har printet ud køre Print spooler ikke mere den skal jeg selv starte du ved under kontrolpanel/Administration/tjenster der står den som køre ikke, når jeg så genstarter den printer printeren den samme side ud som den lige har gjort og når jeg så igen har genstartet Print Spooler så er der ingen ting og så køre den fint. Det er bare de 2 gange genstart jeg gerne vil være fri for. En ting jeg så sidst jeg printede var at den skrev at den ikke kunne tilslutte (men hvad ved jeg ikke) så derfor kunne den ikke slette det doc som den havde skrevet ud. Håber det er nok så du kan hjælpe mig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2003 - 15:51 #9
Det lyder meget meget sygt, at spooler servicen skal genstartes.

Prøv at kigge i Event loggen, om der skulle være nogle informationer om hvorfor den går ned.

Men omvendt ville jeg nok heller ikke gå direkte i registreringsdatabasen for at rode med navngivning af spoolerservicen. Har du undersøgt filversionen?

Ellers ville jeg stadig forsøge med hele fremgangsmåden jeg nævnte i første indlæg. Den rydder meget effektivt op i både defekte driverfiler og invalide instillinger omkring printeren i registreringsdatabasen.
Avatar billede soeteslyngel Nybegynder
03. november 2003 - 17:56 #10
Det virkede ikke men tak for hjælpen jeg har nu geninstalleret hele min Computer
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. november 2003 - 07:34 #11
Det er selvfølgelig også en måde at komme over det på :-)

Jeg må nok indrømme at jeg tror du har valgt den bedste løsning, selv om det var den yderste yderlighed, for der har helt afgjort været noget sygt et eller andet sted.

Takker for ponits.