Avatar billede freddiefuntexxx Nybegynder
23. oktober 2003 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Point tæller til simpelt spil

Hej hej,

Igen, sikkert et pinligt nemt spørgsmål, men jeg kan jo kun lære noget, hvis jeg spørger !

Jeg vil gerne lave Verdens Mest Simple Spil, og dér skal jeg bruge en pointtæller. Så når man klikker på et movieClip (Anim) så skal den lægge 1 point til i en pointtæller (Score).

Alt vel,
Frederik
Avatar billede barklund Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:04 #1
Knap event:

on (release) {
    Score++;
}

Så kan du have et tekstfelt, med variablen "Score" og så skulle det virke :)
Avatar billede freddiefuntexxx Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:36 #2
Jamen, det er jo helt kanon ! Dog, så kan jeg se, at jeg har brølet den lidt, da jeg formulerede mit spørgsmål.

Det virker fint, hvis de ligger i samme MC - men mit score-felt "Score" ligger i et andet MC end "Anim" .. og så sker der sguinte rigtig noget. Er det noget med, at man kan på magisk vis kan angive stien til et andet movieclip, så hvis man skrev noget a la

on (release) {
    MC(Scoreboard).Score++;
}

eller ?
Avatar billede _k Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:09 #3
Du hopper "ud" af et mc ved at skrive _parent
Du hopper ind igen ved at skrive instancenavnet.

Hvis du er inde i "mc" og vil over i "scoreboard", skriver du derfor:
_parent.scoreboard.Score++;
Avatar billede freddiefuntexxx Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:16 #4
jaaa, det virker !

kan i ikke lægge nogen svar, barklund, det er vist dig der skal have dem, eller ? hvordan er reglerne, skal jeg give jer begge 30 ? jeg vil gerne, for nu virker det jaaaa
Avatar billede _k Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:37 #5
Fedt at det funker :o)

Du kan godt give os begge point. Vent til Barklund også har svaret, så kan du fordele pointene som du vil.
Avatar billede barklund Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:55 #6
Yup :)
Avatar billede barklund Nybegynder
23. oktober 2003 - 18:11 #7
Tark for points :)