Avatar billede kartellet Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:44 Der er 5 kommentarer

Turn them on and off.

Arbejder ihærdigt på at kunne bevæge mig rundt i Max...

En af de ting der virkelig ...... mig af er at jeg ikke kan finde ud af at tænde og slukke en lampe ved hjælp af animation :o( Jeg har fx. en lampe der først skal tænde sent i forløbet af scenen!!!! How to do???
Håber der er en der kan give en rookie et godt hint
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
22. oktober 2003 - 23:02 #1
Det letteste du kan gøre er at slå autokey/animation (alt efter hvilken funktion af max du bruger) til og så ellers skrue lysets multiplier i bund et par frames før det skal tændes samt i startframen. Der hvor lyset skal være tændt sætter du multiplieren til hvad du nu har lyst til... Så har du et lys der tænder og slukker.
Avatar billede kartellet Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:21 #2
Super.. Det prøver jeg!!

;o) Tak for hjælpen
Avatar billede osborne Nybegynder
06. januar 2004 - 19:04 #3
Hvis du vil have flere lamper der skal tænde og slukke samtidig kan du gøre det ved at clone (shift drag) din lampe som instance (eller reference). Og så gøre som moohykler skiver ovenfor på en af lamperne.

Når du har lavet din animation kan du også gå ind i Trackview (í menuen GraphEditors), finde in lampe og så har du mulighed på at justere på kurverne over hvor kraftigt lampen skal lyse.

Håber det hjælper
Avatar billede macgregor Nybegynder
08. januar 2004 - 17:09 #4
Det kan også gøres gennem track view... den næmmeste måde efter min mening...
Avatar billede osborne Nybegynder
11. januar 2004 - 04:17 #5
.. og hvis du vil tænde og slukke dine lamper hurtigt (som de blev slukket med en kontakt), så vælg Tangent Type til STEP. Den er god til at tænde/slukke lys.