Avatar billede enchant Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hp - nyt billede i mainframe uden pop-up

hej!

Jeg sidder og laver en hp med frames (venstre og main). Jeg har lavet et fotoalbum i main, hvor man skal kunne bladre i albummet og så skal et nyt billede vise sig, men albummet skal stadig forblive i main. Dvs. når man bladrer i albummet, skal det nye billede ikke vises i en pop-up men i selve albummet. Håber det er til at forstå?
Kan nogle hjælpe mig?
På forhånd tak!
Avatar billede lordhead Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:23 #1
<a href="nyt billede....." target="_self">
Avatar billede cdc Novice
22. oktober 2003 - 17:24 #2
husk target main
Avatar billede lordhead Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:28 #3
Ja det er da også rigtigt :o)

Sad lige og tænkte på at det jo skulle være self, da det jo skulle vises i den samme frame.. Men kan da godt se, at det skal gøres med target="main" i et frameset...
Avatar billede enchant Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:38 #4
Jeg prøver lige at uploade det så i lige kan se det for jeg kan ikke få det til at virke ordentlig!
Avatar billede enchant Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:47 #5
http://www.lucastrold.frac.dk

Tryk på " under konstruktion teksten og så kommer den bog frem i mainframe.
Så er det meningen at man skal kunne "bladre" ved at trykke på tallene nederst i bogen ligesom et rigtig bog. Jeg har bare lavet et midlertidigt hotspot nederst i højre hjørne.
Så viser billedet sig øverest i højre hjørne.. Der var det jo meningen at billedet skulle vise sig inde i bogen.. Det er der jeg gerne ville be om lidt hjælp
Avatar billede lordhead Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:47 #6
Den forstod jeg vidst ike helt... har du billederne eller... ?

Ellers burde du da kunne finde masser af gratisfotoalbums på internettet!
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
22. oktober 2003 - 18:51 #7
Dit billede kommer frem i mainFrame, som du gerne vil have.

Når man trykker på hotspottet på billedet så vises billedet i mainFrame, men du vil gerne have bogen som baggrund eller hvad?

:_) karsten_larsen
Avatar billede enchant Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:11 #8
Det skal være sådan at når man trykker nede i højre hjørne skal den næste side komme frem - inde i bogen. Der skal så være 2 thumbsnails som man kan trykker på.
Jeg vil ikke have bogen som baggrund - jeg vil have at de billeder som jeg har skal vises inde i bogen og ikke i hele mainframe
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
22. oktober 2003 - 21:05 #9
Som du har det nu så erstatter du fotoalbum.jpg med Forsidepic2.jpg. Har du f.eks. ikke nogle sider, som du skal henvise til f.eks. fotoalbum.htm og forsidepic2.htm og som skal vises i mainFrame?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:25 #10
Du kan evt. skære bogen op i fire dele langs kanten invendig, oprette et ekstra frameset som du sætter de fire billeder ind i.

Altså en TopFrame, LeftFrame, BottomFrame, RightFrame og så får du jo billedet til at være inne i MainFramen (midt i bogen) hvis du kan følge mig her??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:27 #11
Men du må næsten have en bog hvor siderne er helt åbne for bedre at vise billederne
Avatar billede enchant Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:00 #12
Jeg har nu fundet en løsning. Jeg har lavet bogen som baggrund og så sat billederne ind på baggrunds bogen. Jeg ved ikke af Jer der var tætest på med en løsning. Karsten Larsen skrev " vil du gerne have bogen som baggrund?". Er det ham der skal have point?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
23. oktober 2003 - 20:23 #13
I forhold til dit oprindelige spørgsmål må det være /cdc

:-) karsten_larsen
Avatar billede enchant Nybegynder
24. oktober 2003 - 19:50 #14
Hvis cdc skal have point skal have lige svare!
Avatar billede cdc Novice
27. oktober 2003 - 09:55 #15
svarer
Avatar billede enchant Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:23 #16
så lukker vi herfra
Avatar billede cdc Novice
30. oktober 2003 - 19:28 #17
takker