Avatar billede -rambo- Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Desperat dreng

Hej...

Min harddisk gik i stykker i går, også ville jeg intallere en ny harddisk... Men midt i formateringen røg strømmen hjemme hos os, og nu vil min computer hverken frem eller tilbage... Når jeg starter min computer, siger den at den mangler ntdrl også siger den endnu videre tryk ctrl + alt + delete for at genstarte... Og det kan jeg så blive ved, men ingenting sker... Og dette sker lige meget om jeg har en windows instalation cd inde, eller om jeg ikke har... Kun hvis jeg bruger min startdiskette kan du komme bare lidt videre... Kan jeg starte windows instalationen fra dos'en eller hvad kan jeg gøre...

Jeg er virkelig desperat.. Så den der kan svare får 80 point...

På forhånd tak...

MVH
Michael
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:01 #1
start forfra ..formater..opret partitioner, og installer..O)
Avatar billede fromsej Praktikant
22. oktober 2003 - 17:03 #2
Det tyder på der er gået noget galt på din disk.
Du skal nok en tur i Fdisk og fjerne partitionen, genstarte og oprette den igen.
Alternativt, hent Killdisk til at "nulstille" din nye HD, killedisk skal kopieres over på din bootdiskette og startes derfra.
www.killdisk.com
Avatar billede woodplace Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:37 #3
Start Computeren op med din start diskette, når du for menuen frem på skærmen vælger du start computeren uden cd-rom support (jeg er ikke sikker på at det er ordret da det er lang tid siden jeg har brugt det.)
Når der så kommer en dos (A:\>)prompt, skriver du:
A:\>fdisk    Enter

Så vil fdisk starte, du vil blive spurt om du vil aktiver understøttelse af store diske, det svare du ja til, hvis filsystemet på disken er NTFS vil du også blive spurt om du vil aktiver understøttelse af NTFS, igen svare du ja.

Der vil så komme en menu med 4 eller 5 punkter, du skal vælge nr.3 (slet) du vil nu komme ind i en ny menu 4 punkter, og du vælger nr.4 og trykker Enter. Derefter genstarter du computeren igen.
Hvis det er Windows 2000/XP skal du ikke bruge din start diskette mere.
Avatar billede -rambo- Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:35 #4
Nu har jeg både prøvet killdisk og fdisk... med killdisk har jeg slettet absolut alle partitioner på min disk, men den bliver ved med at sige det samme, at den ikke kan starte mit styresystem... Når jeg trykker fdisk, siger bad command or file name.... Hvad skal jeg gøre, er de helt død....
Avatar billede woodplace Nybegynder
23. oktober 2003 - 02:19 #5
Er det det en helt ny disk?
Kan din bios finde den?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:20 #6
du skal bruge en startdiskette.har du ikke nogen..så hent 1 her ->
http://www.bootdisk.com/
pak den ud, lig den på en formateret diskette, sæt den i og genstart..->
Og brug f-disk..
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=247
skal du installere xp el win2000, sætter du blot cdén i og genstarter, med cd-rom-drev som 1. boot device.
Er det win 98, så skal du formatere drevet først, med startdisketten.
sæt den i, genstart, skriv a:, derefter format c:, genstart uden disketten, men med cdén, og det kører..O)
Avatar billede -rambo- Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:29 #7
Det virkede... Jeg skulle bare fjerne alt alt, også bagefter sætte min bios til at boote fra cdrom-drevet... tak...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
23. oktober 2003 - 22:32 #8
-rambo- -> Du har været heldig, det der halløj_diskette.et_eller_andet-link kom lige i sidste øjeblik: http://www.eksperten.dk/spm/417719 ...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:43 #9
det var i dag ja..havde ikke set det..men hvad hvis man linker til en siden ..der linker til bootdisk, disketter..???

tak for point..det luner sgu´på en kold dag...:O)
Avatar billede fromsej Praktikant
23. oktober 2003 - 22:45 #10
Det gør google, altavista og alle andre søgemaskiner, bare folk skriver det rigtige søgeord, jeg overlader trygt til mine trofaste læsere at regne dette søgeord ud, kan de ikke det har de heller ikke noget at bruge en bootdisk til. ;o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:53 #11
du har ret fromsej..O)..hihi