Avatar billede magrethe Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:04 Der er 12 kommentarer

Ukendt USB enhed

Hej.
Når jeg tilslutter mit kamera til USB porten melder Windows "ukendt enhed". Når jeg forsøger at installere den tilhørende software får jeg at vide at "placeringen ikke indeholder oplysninger om min hardware".
USB porten/portene virker til alt andet og kamera'et har hidtil virket fint på Win98 og W2K.
Bruger WinXP Home Edition, servicepack1, dansk.
Avatar billede doodoo Novice
21. oktober 2003 - 18:09 #1
Prøvet at hente drivers der er kan køre i XP ?
Avatar billede goatshrine Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:09 #2
har du et canon kamera?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:10 #3
Du burde slet ikke skulle installere noget som helst for at tømme dit kammera.
XP understøtter automatisk dette.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:11 #4
flot svar doodoo.O/

du skal nok browse lidt på din din driver cd.

altså rode lidt rundt, tit står der hvilken fil den skal bruge,prøv at søge på cdén, så kender du stien..O)

ellers skriv hvilket camera
Avatar billede doodoo Novice
21. oktober 2003 - 18:13 #5
hmm han skal måske have XP drivers? hvis kameraet er ældre end XP !
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:19 #6
skal man ikke få det til at virke før man svarer..el ?
Avatar billede doodoo Novice
21. oktober 2003 - 18:22 #7
det er svært når vi ikke har samme cam...

Han skal acceptere NÅR det virker...
Avatar billede magrethe Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:24 #8
Nej, man burde ikke skulle installere noget som helst - men sådan virker det altså bare ikke!
Jeg har et Pentax Optio 430 kamera. Har hentet XP drivere ned til det (mange gange).
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:32 #9
så må du prøve at opdater xp, eller din usb-driver, selvom det ikke burde være nødvendigt.
Det kan være der en usb dims der er disabled i bios, som skal rettes.
ellers start med scannow /sfc, med xp-cdén i.
næsten skridt er måske en repair.??
Avatar billede magrethe Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:36 #10
Jeg har opdateret windows med alle tilgængelige opdateringer til og med 20.10.2003 (i går!). USB "dims" kan vel ikke være disablet når bege porte virker til andre USB enheder?
Jeg har netop for en halv time siden testet kameraet på en anden WinXP maskine, hvor alt virker upåklageligt.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:06 #11
start med scannow /sfc, med xp-cdén i.
næsten skridt er måske en repair.??

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 15:21 #12
hvordan går det med det..O)