Avatar billede md_craig Nybegynder
20. oktober 2003 - 21:04 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Noise to Particle

Når man har et praticle system, spray, kan man så dmide noget noise på hver partikle ???

Således at de ikke er så ensformig, måske også noget Glow ???...
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:09 #1
Ja, men saa skal du bare lege lidt med den material du saetter paa din partkle objekt! Material Editoren har uanede muligheder. Kig eventuelt i 3D Studio Max's hjaelpefil, for at se hvordan du laver forskellige effekter med MaterialEditoren. Hvis du vil have en glow effekt skal du render via VideoPost!

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:40 #2
Hvis du i stedet vælger en superspray har du mulighed for at lægge en variation(en slags noise) ind så den varierer hver partikel. Du kan variere partiklerne så de kommer uensartet ud, i forskellige størrelser, med forskellig grad af rotation, osv.
Avatar billede macgregor Nybegynder
08. januar 2004 - 17:10 #3
Du kunne også bruge en "noise" controller - så selve emitteren bevæger sig og derved skaber "forstyrrelser".
Avatar billede osborne Nybegynder
11. januar 2004 - 04:02 #4
En god ide er også at bruge en Mesh til partiklerne, istedet for standard formerne (og så have den lidt deform). Hvis du så samtidig roterer dem tilfældigt ser det ikke så ensformigt ud.

Glow er der flere måder at få frem på. Jeg ville selv lægge det på bagefter via Combustion.
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. januar 2004 - 15:36 #5
hmm der er da helt ged i E PT...
Lukker her...