Avatar billede eng Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:21 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Harddisk er pludselig ikke formateret

Min gamle harddisk giver pludselig besked om at den ikke er formateret. Den er delt op i 2 partioner. Fejlen opstod i min gamle computer i for bindelse med at jeg tog mit grafikkort ud af maskinen og satte det i igen. Jeg vil forfærdelig gerne redde de data der er på harddisken.
Der er tale om en 40GB IBM deskstar. Findes der et program man kan rette eventuelle fejl?
mvh. eng
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
20. oktober 2003 - 19:26 #1
spm:

1. har du prøvet at sætte den i en anden computer?
2. har du prøvet at sætte en anden harddisk i din computer?

vender tilbage :)

/Christian
Avatar billede tubber Juniormester
20. oktober 2003 - 19:34 #2
Du skal have fat i et program der hedder GetDataBack
Der er 2 ver. en til fat32 og en til ntfs.....

Finder lige link til trialver.

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
20. oktober 2003 - 19:35 #3
http://www.runtime.org/ <-- der ligger de under download
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2003 - 19:37 #4
http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery - her er Lost And Founde i fuld og lovlig version
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:40 #5
har du checket alle kabler osv..

prøv evt. at at tage den fra..genstart og luk..sæt den til igen..

altså start op på en kold start, så OS skal finde drevet..O)

hvilket styrersystem iøvrigt..?
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2003 - 21:08 #6
Ihh.. hvor er I blevet ivrige efter at lægge svar.
Kan man godt stille to spørgsmål og kalde det svar. Som nu togsverd1985 øverst? Undskyld mig, men synes ikke det er seriøst nok.

Husk på, når der er svaret (men ikke accepteret) skifter flag farve. Får nemt andre brugere til at skøjte videre til næste spm., her er jo svaret. Begrundelse som: "spørger kan bare afvise" er også for tynd.

Kommentarer er velegnede til at skyde sig ind på problemet, og så kan der lægges Svar, når man har et seriøst svar. Er det for meget forlangt??

Undskyld spam. - Men synes at mange (for useriøse) svar er begyndt at florere meget mere end tidligere. Er ny pointli.... begyndt.  :)
Avatar billede tubber Juniormester
20. oktober 2003 - 22:15 #7
Halifax: Jeg syntes nu mit svar var seriøst, har haft samme prob og getdataback gav mig mine data......om svar er seriøse er vel op til den der stiller spg ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. oktober 2003 - 22:21 #8
halifax..

jeg har selv oplevet problemet, og min løsning virkede i mit tilfælde.
Derfor mit svar.
Men har osse oplevet, med samme hd, at den ikke ville være master uanset jumper indtilling.???
blev dog løst med en ekstra formatering osv..:O)
Avatar billede eng Nybegynder
20. oktober 2003 - 22:30 #9
jeg har prøvet i en anden computer uden held. Mit styresystem er xp pro.
tubber: Er GetDataBack free-eller shareware?
Lige nu er jeg ved at afprøve john stigers forslag; men det virker ikke nemt endnu.
I øvrigt tak for Jeres interrese i mit problem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2003 - 22:31 #10
Hvis du har NTFS som filsystem virker Lost And Found ikke. Desværre.
getDataBack er shareware.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2003 - 22:32 #11
tubber m.fl. - GetDataBack er absolut et seriøst forslag - hvis/når data er væk og skal genskabes. I det her tilfælde tænkte jeg på om de virkelig kan forsvinde blot ved at tage grafikkort ud og sætte det i igen. Mystisk problem.
Data må stadig være der (der er hverken fdisk'et eller formateret) de forsvinder ikke i den blå luft af sig selv. Bartfreak's virker konstruktivt.
Eller fx. sætte disken i en anden PC og se om ikke alt stadig er der.
Avatar billede tubber Juniormester
20. oktober 2003 - 22:34 #12
Jeg har haft et lignende problem der var disken formateret, men bare blank.....
Det fandt scandisk det hele......men damn 11000 chk filer.......
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2003 - 22:37 #13
P.s. du kan altså ikke genskabe filer med GetDataBack i sharewareversion. Dette er der fejlagtigt mange der tror...
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2003 - 22:38 #14
eng - Har du haft disken overfyldt, dvs no place left. Den situation kan give problemet.
Avatar billede tubber Juniormester
20. oktober 2003 - 22:52 #15
john_stigers:
Jeg ved det, men du kan se om programmet kan finde dataene, så man ikke invistere i det inden man ved om data kan findes igen.....

Hvis ens billeder fra digicam de sidste 2 år er gået tabt er de penge vel give godt ud.....vi snakker jo "kun" en 6-700 kr.
Avatar billede eng Nybegynder
20. oktober 2003 - 23:18 #16
Hvordan ser jeg om mit filsystem på harddisken er NTFS (hvilket jeg ikke kan huske om det er). Når jeg højre klikker på harddisken for jeg at vide at filsystem er RAW, og disken tom.
Kan det passe at det tager flere timer at stille en diagnose for GetDataBack.
6-700 kr. vil for mig være givet godt ud hvis det virker.
mvh.eng
Avatar billede tubber Juniormester
20. oktober 2003 - 23:30 #17
prøv først den ene og der efter den anden......
GetDataBack skulle kunne gøre det hvis du formatere din disk, meeeen vil nok lige se om ikke den kan gøre det uden først.....

Hvad windows kørte du med ?
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2003 - 23:40 #18
Hvad fan..... er det der sker i XP når ens harddisk går over i RAW filsystemet. Det har været fremme så mange gange på E.dk og givet hovedbrud og tab af data for så mange brugere. Og det er sjældent set at der kommer brugbare svar.
Hvorfor sker det og hvad er det XP laver?
Der må være Eksperter som efterhånden har en løsning på dette.
Avatar billede eng Nybegynder
20. oktober 2003 - 23:47 #19
tubber: jeg kørte xp
halifax: min disk har ikke været overfyldt
Avatar billede tubber Juniormester
21. oktober 2003 - 03:32 #20
Brugte du permissions eller comprimeret drev ?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2003 - 07:02 #21
Her er måske et program der kan bruges.
http://bootmaster.filerecovery.biz/
Avatar billede nilsen Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:01 #22
gd
Hvis du ikke får ovennevnte til å fungere foreslår jeg følgende som jeg selv har brugt med hell.
formater disken, evt først partitioner den.
Deretter skal du køre følgende program
pc inspector file recovery.
http://www.pcinspector.de/file_recovery/welcome.htm
Programmet er gratis.
Ikke skriv noe til disken før du har kørt dette programmet.
mvh
Nilsen
ps: Dette fungerer naturligvis hvis det ikke er en fysisk skade på disken.
ds
Avatar billede eng Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:18 #23
tak for jeres forslag. Jeg er igang med at prøve dem af; men der vil gå nogen tid inden jeg kan give da jeg er bortrejst de næste dage.
mvh.eng
Avatar billede halifax Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:54 #24
Håber da det lykkes for dig. Vær nu opmærksom på at "Softwaren skal installeres og startes på et andet, uafhængigt drev."
Citat fra PC Inspector File Recovery, gælder også ved brug af GetDataBack m.fl.
Avatar billede eng Nybegynder
21. oktober 2003 - 17:06 #25
hej nilsen, jeg ved ikke hvordan jeg skal takke dig for du havde henvisningen til programmet som reddede mine filer lige fra cad tegninger til databaser.
Hvordan for jeg givet nilsen pointene?
Til Jer andre endnu engang tak for jeres interrese.
mvh. eng
Avatar billede nilsen Nybegynder
21. oktober 2003 - 23:10 #26
ga
Tillykke, du kan give dem her.
Nilsen