Avatar billede sa13 Nybegynder
04. januar 2001 - 19:35 Der er 36 kommentarer

playstation

hvordan laver jeg en kopi af mine ejne playstation spil (har hp brænder og winoncd)
Avatar billede nomiz Nybegynder
04. januar 2001 - 19:41 #1
søg efter psxcopy i hotbot.com
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
04. januar 2001 - 20:01 #2
eller CloneCD som kan hentes her:
http://www.elby.de/CloneCD/english/download.htm
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. januar 2001 - 20:33 #3
ehem!
Er dette ikke ulovlovligt?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. januar 2001 - 20:33 #4
hmm ulovligt even :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
04. januar 2001 - 20:38 #5
at lave en kopi af egne cd\'ere? øehmm...sandt at sige kan jeg ikke huske lovgivningen hvad det angår..men der er vist noget om snakken mht. digital kopiering...hvis det er tilfældet med dette spørgsmål, trækker jeg mit svar tilbage..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. januar 2001 - 22:28 #6
digital kopiering er kun ulovligt når det er medier som musik og film

det er sq da også digital kopiering når du installerer windows ind på din HD fra en CD!

så længe man har licens til det man bruger må man godt lave en backup
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. januar 2001 - 22:33 #7
cyberesben> Rolig nu, jeg spurgte jo bare. Desuden holder jeg stadig på det er ulovligt, men okay.
Avatar billede nopper Praktikant
04. januar 2001 - 22:55 #8
Det er ikke ulovligt at lave en sikkerhedskopi,sålænge man har originalen,og kun bruger den helt alene og kun til sig selv.Det skal tages meget bogstaveligt.
Dette gælder også musik cd\'er.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. januar 2001 - 00:11 #9
nopper>> det er ulovligt at kopiere en cd så man har en kopi i stuen og en i bilen!
Avatar billede krusell Nybegynder
05. januar 2001 - 00:27 #10
Al digital kopiereing er ulovligt p.t. i Danmark...
Selv sikkerhedskopier...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. januar 2001 - 00:37 #11
krusell>> hvad så når jeg laver en fuld installation af quake1 eller  quake2 som jeg har stående i origiale udgaver på min reol? så kan de køre uden CD  - er det ulovligt? nej vel!
Avatar billede krusell Nybegynder
05. januar 2001 - 00:51 #12
Det er heller ikke en kopiereing, men en installation.
Jeg har ikke lavet loven, eller er enig med den, men stadig: Al digital kopiering er ulovligt i Dk.
Hvilket faktisk også skaber et problem med internettet, da man jo digitalt kopiere data over på harddisken fra sider med copyright, hvis man bruge cache.
Avatar billede groggy Nybegynder
05. januar 2001 - 04:07 #13
Som krusell og maniacdog siger er det p.t. ulovligt at lave digitale kopier her i Danmark. Men det ændrer sig højst sandynligt snart, da et nyt lovforslag ang. dette emne er oppe til debat i Folketinget. Alle former for digital kopiering er altså desværre forbudt.

Og som alle jer andre er jeg heller ikke helt tilfreds med den lovgivning. Men vi må bide det i det sure æble, og håbe på at det nye lovforslag går igennem! :)
Avatar billede nopper Praktikant
05. januar 2001 - 06:33 #14
Kære venner!
Jeg er ked af, at skulle sige det, men det eneste sande svar er det, jeg har givet. Jeg baserer mine udtalelser på oplysninger, som er givet af en af Microsoft\'s specialister i Danmark, som dagligt sidder og sniffer på nettet efter ulovlig kopiering, og derfor burde være eksperten i denne sammenhæng, men I skal læse mit svar omhyggeligt.Det er ikke ulovligt at lave en kopi til sine egne øjne og ører med tryk under egne.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. januar 2001 - 07:11 #15
det var det jeg sagde! dette gælder dog ikke ved musik og film, der må man SLET ikke lave digitale kopier

det kan skrives så kort:

digital kopiering (af egne programmer til eget forbrug) er kun ulovligt når det er medier som musik og film
så længe man har licens til det software man bruger må man godt lave en backup!
Avatar billede nopper Praktikant
05. januar 2001 - 07:29 #16
Jeg beklager, men du er forkert orienteret.
Jeg lukker denne debat,og holder mig til den forklaring, jeg har fået fra Microsoft som gælder al form for kopiering i henhold til, det af mig tidligere skrevne.
Avatar billede deadlock Nybegynder
05. januar 2001 - 15:13 #17
Hey There

For at i ikke kommer for godt igang så er lovgivningen lige blevet ændret på det område, så man må godt tage sikkerheds koppier til sig selv, dette måtte man ikke før nytår, det er også derfor at prisen på CD\'er er steget fra nytår, da de som kompesation har smidt en lille afgift på dem.

Og det der med Digital kopiering, så var det før nytår ligemeget hvad du kopierede om det var film, musik eller spil, der galte den samme lovgivning for det hele.

Men det der med at kopiere Playstation spil fordi man vil lave en backup den mener jeg ikke den holder da man skal have en speciel chip i for at de kan køre :)

Over and out

Deadlock
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. januar 2001 - 16:57 #18
deadlock>> hallo er det så også en digital kopiering når jeg laver en fuld installation af quake 2 å den kører uden cd? nej vel det er sgu da ikke ulovligt!

ang. det med playstation er det sgu da lige meget om man har chip i den eller ej! det bliver det ikke mindre lovligt af
Avatar billede deadlock Nybegynder
05. januar 2001 - 19:30 #19
hey There

cyberesben: fulgte der en hjerne med den PC du købte for så glemte du da at instalere den, for det spørgsmål der er da for lamt, og jeg siger jo, hvis du læste det hele, at det LOVLIGT at lave backup, af sine egne ting NU, det var det ikke FØR nytår, men NU er det LOVLIGT.

Over and out

Deadlock
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. januar 2001 - 20:34 #20
deadlock>> du må da gerne lave backup af dine egne spil og programmer og det måtte du også før nytår!

du må også gerne installere et program (f.eks. word) på både din bærbare og din stationære computer! det eneste krav er at det er dig der er bruger begge steder! når vi snakker software snakker vi antal licenser! hvis du har et firma med 10 ansatte og 10 computere skal der så være en licens til hver computer! men derfor må du gerne lave en backup-kopi af din cd-rom med word, så længe der ikke er flere brugere end der er licens til!

med spil er det det samme!

men indtil nytår har du ikke måttet kopiere musik og film digitalt, på nogen måde.

dvs. det var lovligt at kopiere sin egen CD ned på et bånd til bilen, men du måtte ikke kopiere en CD, så du havde en kopi du kan bruge i din bil!
Avatar billede ezzuk Nybegynder
05. januar 2001 - 23:57 #21
mener du: hvordan brænder jeg et psx spil???

jeg har selv winoncd, og jeg kopiere også altid mine spil. jeg bruger altid \"cdcopy funktionen til psx-spil....

hvis det er nyere spil skal du have et andet brænderprogram ved navn cdrwin

www.megagames.com kan du downloade de nødvendige programmer og de patches det kræver at få dem kopieret (kun de nyeste spil, der står en liste over beskyttede spil)
Avatar billede maxburner Nybegynder
07. januar 2001 - 01:10 #22
Jeg vil bare sige at Microsoft er ikke ligefrem hellige selv, når de bruger PiraternesHjemmesider til at se Program-hitlister til udgivelser af deres porgrammer mm...

Eks.. med Works... som de havde droppet, fordi den slet ikke var på piratlisten...

Avatar billede deadlock Nybegynder
07. januar 2001 - 20:04 #23
hey there

cyberesben>> jeg kan læse mig frem til at du ikke kender lovgivningen eller også har du troet på et naivt fjols, for før nytår var det som du tror var lovligt, PISSE ULOVLIGT men mange gik i troen at man godt måtte, jeg kan jo egentlig være ligeglad for det er jo ikke mit problem og så gælder den lov heller ikke mere.

Over and out

Deadlock
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. januar 2001 - 21:18 #24
deadlock>> læs hvad jeg skriver:

\"men indtil nytår har du ikke måttet kopiere musik og film digitalt, på nogen måde.

dvs. det var lovligt at kopiere sin egen CD ned på et bånd til bilen, men du måtte ikke kopiere en CD, så du havde en kopi du kan bruge i din bil! \"

altså: digital kopiering af musik/film var ulovligt før nytår! - jeg er ikke sikker, men mener dog at man også godt må kopiere film nu
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. januar 2001 - 09:37 #25
Det samme har jeg hørt vedr digital kopieren...

hvor også afgiften først kommer til sommer på cd-rom\'er
Avatar billede spilledjeavlen Nybegynder
08. januar 2001 - 18:54 #26
Du skal bruge nero4.05.8
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. januar 2001 - 21:30 #27
spilledjeavlen >> læs lige hvad vi andre har sagt.... og hvorfor dog bruge et gammelt program?
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. januar 2001 - 21:51 #28
*GGGG*
Avatar billede groggy Nybegynder
10. januar 2001 - 14:06 #29
Lidt information om den kopi debat der vist er startet her. Siger desværre ikke direkte noget om spil og programmer. Men jeg vil stadig tro, at det hører under kategorien digitale kopier som her er omtalt.

http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/itogcomputer/artikel&art_id=2976624
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. januar 2001 - 20:08 #30
\"jeg vil stadig tro, at det hører under kategorien digitale kopier som her er omtalt. \"

groggy, tænk dig om!

det er/var ulovligt at lægge en CD ind som MP3, men man må gerne installere quake og køre det fra sin HD

begge dele er digital kopiering, forskellen er at ved medier er/var det helt ulovligt, ved software er det pr. licens
Avatar billede nopper Praktikant
11. januar 2001 - 06:37 #31
9. januar 2001
Nu skal det være lovligt at bruge computerens cd-brænder til at kopiere sine egne cd\'er. Det bliver konsekvensen af regeringens ændring af ophavsretsloven, der fremlægges for Folketinget i denne uge.
Det er nemlig efterhånden blevet helt normalt at have en cd-brænder som ekstraudstyr til sin pc, og alle de danskere, der i dag bruger brænderen til at lave kopi-musik, er i princippet kriminelle. Det er det, regeringen nu vil ændre på, men dog uden helt at slippe loven.
Med ændringen må man kun fremstille en enkelt digital kopi, og den må så kun bruges inden for en enkelt husstand.
se resten på www.altinget.dk
Avatar billede groggy Nybegynder
11. januar 2001 - 08:23 #32
Mere fra www.altinget.dk

-

Det ser dog ikke ud til, at rettighedsorganisationerne KODA og COPY-DAN vil opkræve en ekstra afgift på blanke cd\'er, sådan som de ellers oprindeligt havde sat i udsigt.

-

Det lyder sq godt... :o)
Avatar billede groggy Nybegynder
11. januar 2001 - 08:24 #33
Cyberesben >> Som sagt skrev jeg tror. Hvilket vil sige, at det ikke er noget, jeg er sikker på. :)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
17. februar 2001 - 22:23 #34
sa13> kan vi få accepteret et svar?
Avatar billede groggy Nybegynder
12. maj 2002 - 13:58 #35
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede cjannic Nybegynder
13. maj 2002 - 00:34 #36
Se evt. her: http://www.sikkopi.dk . dansk side om sikkerhedskopiering. Links til lovgivning + vejledning i brug af f.eks CloneCD