Avatar billede aversi_13 Nybegynder
04. januar 2001 - 19:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

finde hjemmeside via søgemaskine

Jeg har lavet en hjemmeside helt fra bunden i htmlkoder og vil gerne vide hvordan jeg får søgemaskinerne til at finde min side?

Simon
Avatar billede aversi_13 Nybegynder
04. januar 2001 - 19:23 #1
øh
Avatar billede joashua Nybegynder
04. januar 2001 - 19:25 #2
indsæt nogle metas på din side det bruger altavista.com på din side
Avatar billede crunch Nybegynder
04. januar 2001 - 19:28 #3
på alle søgemaskiner (også de automatiserede som altavista) er der et felt hvor der står \"tilmeld side\" eller \"submit a site\" eller lign. her skal du bare klikke og udfylde felterne.
Avatar billede joashua Nybegynder
04. januar 2001 - 19:30 #4
svar
Avatar billede liquid Nybegynder
04. januar 2001 - 19:43 #5
metatags=metas
Avatar billede nomiz Nybegynder
04. januar 2001 - 19:44 #6
Indsæt vølgende tekst neden under <HEAD> i din html-kode:

<META NAME=\"description\" CONTENT=\"Beskriv dit indhold\">
<META NAME=\"content\" CONTENT=\"Skriv relevante søgeord\">
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
04. januar 2001 - 19:56 #7
Hvis du vil være sikker på du får genereret de rigtige metadata, så kig ind på www.metamaten.dk.
Tilmeldingssiderne til de forskellige større søgemaskiner finder du her: http://www.metamaten.dk/faq.shtm#5
Det kan tage nogle uger før du bliver optaget, men bare hav tålmodighed :)
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
04. januar 2001 - 20:12 #8
Jeg har i øvrigt arbejdet på at lave en del hjælpetekster til metadatageneratoren på www.metamaten.dk, så du skal ikke have den store tekniske kendskab til metatags\'ne for at få dem fremstillet.
Avatar billede aversi_13 Nybegynder
05. januar 2001 - 09:40 #9
Jeg har været inde på din side og den er rigtig god, vis det alså virker.

Mange tak Simon
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
08. januar 2001 - 12:58 #10
Der er ingen tvivl om, at det virker. Hvis du hæfter metatags på dine sider og du tilmelder dine sider via f.eks. http://www.metamaten.dk/faq.shtm#5 BLIVER din side optaget i søgemaskinerne. Det er kun spørgsmål om tid. Dette er simpelthen MÅDEN.

hilsner, jens :)