Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
20. oktober 2003 - 13:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Eksportere animation til 3DS Max format fra andre programmer

Er det muligt at eksportere en animation lavet i et andet 3D program?
Jeg har lavet en animation i Cinema 4D og vil hellere renderer den i 3DS Max. Cinema kan eksportere til 3ds filer, men det lader ikke til at selve animationen bliver eksporteret men kun den første keyframe.
Kan dette lade sig gøre på nogen måde? Og hvis hvordan?
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:17 #1
Jeg ved at 3D Studio Max's 3DS Fil-Format indeholder data til animationer, saa som bones og KeyFrames. Men der er desvaerre ikke saa mange programmer der udnytter alle 3DS-Formatets muligheder - muligvis fordi den er meget komliceret at haandetere! Saa jeg tror ikke det kan lade sig gore med Cinema 4D. Jeg provede samme nummer, i tidernes morgen, med Poser 4. Det lykkedes heller ikke. Saa der er nok ikke saa meget at gore, andet, end at eksportere dit mesh til 3D Studio Max, for dernaest at animere det igen, i 3D Studio Max.

PS: Hvorfor gjorde du ikke bare det fra starten ;))

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
22. oktober 2003 - 09:12 #2
Jeg gjorde det ikke fra starten fordi jeg syntes 3DS måde at animere på var mystisk og syntes Cinemas animations system var mere inuitivt lavet. Men jeg er dog ved at have fundet ud af 3D Studiets animationssystem
Avatar billede zerohero Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:23 #3
Jeg kender ikke Cinema 4D nok til at have en mening om dens animations-system sammenlignet med 3D Studio Max's animations del. Men jeg ved at der findes et hav af tutorials paa nettet der omhandler animation i 3D Studio Max. Prov eventuelt www.3dmaxer.dk der vil du nemlig ogsaa finde danske tutorials!
Desuden findes der en meget beromt plug-in til 3D Studio Max, der er designet til karakter animation (For menneske lign. skabninger). Den hedder "Character Studio" - Saa hvis det er et menneske du vil animere, vil du spare en masse tid med "Character Studio", specielt hvis du ikke rigtigt kender 3D Studio max's Bone-System!!!

Held og Lykke
ZeroHero