Avatar billede damm_ Nybegynder
19. oktober 2003 - 11:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Foskelllige test-resultater efter port scanning

Hej jeg er ved at teste min ZonaAlarm Pro 4 ved grc.com - ShieldsUP! https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Jeg har Stofanet og bruger automatisk konfiguration af Proxy i Mozilla 1.4. Ved 1.test var der Stealth på alle porte med undtagen af port 113. Så slog jeg automatisk konfiguration af proxy fra så browseren tilsluttes direkte til internettet og voila - Fuld Stealth på alle porte. Før der nu er nogle velmenende mennesker der kommer med forslag på andre firewalls, så kan jeg lige tilføje at jeg venter på den nye version af BitGuard, som er dansk.
Spørgsmålet er så hvordan proxy kan have indflydelse på sådan en test - som det unægteligt ser ud til at det har.
Mit system er Windows XP SP1
Mozilla 1.4 browser
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. oktober 2003 - 11:55 #1
ShieldsUp scanner den IP de får oplyst. Forbinder du dig gennem en proxy, er det således denne som bliver scannet.
Avatar billede damm_ Nybegynder
19. oktober 2003 - 12:22 #2
Det vil dermed sige at det er stofas proxyserver, som har port 113 åben?
Kan du så fortælle mig hvad fordelen er ved at bruge proxy server?
Jeg ved godt at det kan sætte farten op på internettet men jeg har dog aldrig kunnet teste  mig frem til en forskel på med og uden proxy. (med tptest4 fra internetkvalitetsguide.dk)
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. oktober 2003 - 12:52 #3
Mht til hastigheden, vil det give en forøgelse hvis den side du forsøger at hente allerede ligger på proxyen; da du herved vil hente siden lokalt, i stedet for på Internettet.
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. oktober 2003 - 12:54 #4
Du kan evt bruge www.myip.dk til at kontrollere hvilken IP du ses fra på Internettet.
Avatar billede damm_ Nybegynder
19. oktober 2003 - 13:02 #5
Den kendte jeg ikke.Jeg bruger programmet Active Ports, hvor det min ip fremgår og desuden kan jeg også se det i ZonaAlarms log.
Har det overhoved noget at sige med hensyn til sikkerhed om man bruger proxy eller ej?
Avatar billede damm_ Nybegynder
19. oktober 2003 - 13:04 #6
Undskyld jeg vrøvler: hvor det min ip fremgår = hvor min ip fremgår
Avatar billede damm_ Nybegynder
19. oktober 2003 - 13:27 #7
Takker for info. :)