Avatar billede waingro Nybegynder
18. oktober 2003 - 10:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilken software-firewall?

Jeg har efterhånden prøvet en del firewall's, men jeg synes det tilbagevendende problem er at de (dem jeg har prøvet) bruger for meget hukommelse/cpu kraft.

Nu har jeg ominstalleret min PC (til Win XP pro) og synes at XP's egen firewall sucks...

Hvad skal jeg vælge - og hvorfor?
Avatar billede resten Nybegynder
18. oktober 2003 - 10:40 #1
Jeg bruger norton og kan absolut ikke anbefale zonealarm da jeg kun har oplevet problemmer mmed den sammen med xp.
Avatar billede waingro Nybegynder
18. oktober 2003 - 10:43 #2
Jeg har selv brugt : Norton personal firewall 2003 og zone alarm. og Norton er en af de værste til at bruge meget MEMORY.
Avatar billede buch78 Novice
18. oktober 2003 - 10:44 #3
Jeg vil anbefale Sysgate Firewall
se mere på http://smb.sygate.com/
Avatar billede buch78 Novice
18. oktober 2003 - 10:45 #4
Hvilken Firewalls har du haft inde ????
Avatar billede resten Nybegynder
18. oktober 2003 - 10:45 #5
Så skriv for fanden da hvad du har prøvet så vi ikke skal spilde vores tid med at gætte os frem.
Avatar billede waingro Nybegynder
18. oktober 2003 - 10:46 #6
>>resten: SORRY - man får da godt nok svar på tiltale herinde, hvis man laver den mindste fejl! Snak da lige ordentligt!!!
Avatar billede waingro Nybegynder
18. oktober 2003 - 10:47 #7
>>buch78: ved du hvor meget RAM den bruger? Og opdateres den aut. fra sygate?
Avatar billede buch78 Novice
18. oktober 2003 - 10:53 #8
på siden står der minium P-133 , 32 Mb RAM & 10 Mb på hardisk. jeg mener at den opdatere sig selv.. http://smb.sygate.com/support/documents/spf/default.htm

jeg bruger den selv på min bærbar.. det er en 950 Mhz med 256 Mb Ram & og en lam hardisk på 5200 rpm. og jeg syntes ikke at kunne mærke forskel på om den køre eller ej
Avatar billede waingro Nybegynder
18. oktober 2003 - 11:01 #9
buch78>>: tak, det lyder lovende. Venter lige og ser om der kommer flere svar.
Avatar billede buch78 Novice
18. oktober 2003 - 11:54 #10
Hvis du mangler lidt at læse om har Tænk & Test lavet test af flere programmer.. http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/skema/

En anden en du kunne kigge lidt på er kerio. den bruger hellere ikke så meget Ram. men den kan jeg bare ikke lide at bruger.. den kræver faktisk det samme som sysgate
http://www.kerio.com/kpf_home.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. oktober 2003 - 11:57 #11
Du skal vide at der er 3 software firewalls der har certificering og det er Norton's, Mcafee's og Sygate's, den sidste er gratis, men lidt svær at finde på deres hjemmeside.

Norton og Mcafee er traditionelt lidt tunge at køre med (bruger ressourcer), men giver god sikkerhed. XP' indbyggede firewall er også meget interessant.

Den dansk producerede Bitguard er meget spændende, den betjener sig af en lidt speciel teknologi, der gør at den fylder meget lidt, giver meget god sikkerhed og bruger meget få ressourcer. Desværre koster den lidt.

Råd:
Jeg ville kikke på Sygate's eller XP's hvis det skal være gratis (og du har XP) og Bitguard hvis det godt må koste en smule
Avatar billede arlet Juniormester
18. oktober 2003 - 13:04 #12
her kan du læse alt om firewall http://www.eksperten.dk/spm/330413.

Hvis den skal være gratis er sygate den bedste http://download.com.com/3001-2092-10184369.html
Avatar billede waingro Nybegynder
18. oktober 2003 - 15:52 #13
Kerio it is! Jeg har testet alle nu, og der er ingen tvivl om Kerio er vinderen. PÅ ALLE PUNKTER.