Avatar billede pingo Nybegynder
10. september 1999 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spærring af websites som ikke lukker Netscape ude.

Hejsa.

Jeg sidder og har et problem - hvis jeg sætter NT Charllenge response op på vores IIS server, fungerer dette også ganske fint - bortset fra at man ikke kan logge sig ind med Netscape, uanset om brugernavn/kodeord er korrekt.

Jeg vil hermed gerne have en løsning på hvordan jeg kan lukke dele af vores IIS server af, så man skal have en konto på NT serveren for at komme ind - evt. at kun administratore kan komme ind. Man skal selvfølgedig kunne logge sig ind både fra Netscape og Internet Explorer.

Jeg er desuden ligeglad med om det er et ASP script lavet i global.asa eller lign, eller om det er en sharing på computeren, eller en opsætning på IIS serveren - bare det virker!

En eventuel komponent der kan håndtere dette kan også accepteres, men andre løsninger har første prioritet!
Avatar billede stoffer Nybegynder
10. september 1999 - 12:52 #1
Jeg tror nok at vores server admin har haft samme problem. Det var noget med tilladelser i bib som ikke var helt korrekt...
Avatar billede pingo Nybegynder
10. september 1999 - 12:56 #2
Det burde det ikke være - den er blevet bedt om at ændre det - for alle undrebiblioteker også!
Avatar billede stoffer Nybegynder
10. september 1999 - 13:02 #3
Jeg kan først spørge ham præcis hvad han gjorde mandag, så jeg vender tilbage...
Avatar billede pingo Nybegynder
10. september 1999 - 13:03 #4
Ja tak.
Avatar billede thomas Nybegynder
10. september 1999 - 13:15 #5
du kan ikke bruge challenge response med netscape, du skal bruge basic authentication ellers virker det ikke med netscape, prøv eventuelt kun at køre med basic authentication og se om det virker i begge browsere, gør det så prøv også at slå challenge response til (altså begge dele) og se om det stadig virker. problemet med basic auth. er at  login/pass overført som rent tekst, det gør det ikke med ch.re. men det virker så kun med ie.

jeg ved det virker, jeg kører med det på firmaets webservere, jeg kan bare ikke lige huske hvad der er krydset af.
Avatar billede pingo Nybegynder
10. september 1999 - 13:25 #6
Jeg har nu forsøgt at fjerne krydset i allow anonymous - og sætte et kryds i basic, samt sikret mig at der ikke står noget i challenge response - og det virker STADIG ikke med Netscape.
Avatar billede flemming Nybegynder
10. september 1999 - 13:44 #7
Du udvælger et eller flere direktorier som skal have begrænset adgang og fjerner anonym bruger IUSER_<machine-name>.

Herefter indsætter du de brugere som skal have adgang.

Du skal herefter vælge "basic authentication" hvilket er supporteret for nescape og andre "ikke-IE" browsere.

Challenge/response authentication virker kun for MS IE 2.0 eller nyere.

/Flemming

Avatar billede flemming Nybegynder
10. september 1999 - 13:45 #8
PS: Beskrivelse af Challenge/response vs basic authentication kan findes i NT Server Internet Guide som er en del af NT Resource kit.
Avatar billede andymax Nybegynder
11. september 1999 - 14:40 #9
Du skal bruge "basic authentication" og derefter skal du sætte ACL's på de filer som det drejer sig om. Read og Execute til dem der skal bruge det. Alle andre ACL's skal fjernes. Hvis du skal sætte ACL's på folder niveau vil jeg råde dig til at installere "MS Security Configuration Editor" (følger med sp5 og sp5 til NT), den giver dig nemlig mulighed for at nedarve permissions til foldere og filer.