Avatar billede tmulds Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Backup - hardware og software

Til en lille installation med 3 klienter er det tanken at sætte en Linux-filserver op. Foreløbig er valget faldet på en Samba-installation. MEN det er samtidig vigtigt at der kan tages backup. Jeg har tænkt på en Seagate 10 GB TapeStor. Sælger vil ikke umiddelbart garantere mig at det kan køre på Linux-maskiner, men hvad er Jeres erfaring? Findes drivere etc. nemt tilgængeligt?
Er der andre løsninger der kan være mere relevante f.eks. DVD-RAM og findes der i givet fald drivere?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. oktober 2003 - 10:40 #1
Hmmm hvis du leder efter så specefik linux ekspertise, vil jeg foreslå at du stiller spørgsmålet i teknik forummet på http://www.sslug.dk der er kun linux folk er de er gode
Avatar billede arne_v Ekspert
16. oktober 2003 - 11:03 #2
Er det SCSI eller IDE ? Er det Travan eller DAT bånd ?
Avatar billede tmulds Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:10 #3
Af prismæssig hensyn tænker vi på IDE og Travan.
Avatar billede jacs Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:35 #4
Hvilket drev er det specifikt, du har tænkt dig? Det må have et model nummer/navn.

Til bufferzone :
Hvorfor spørge i SSLUG? Der er også folk her, der kan svare.

Mvh
Jacob
Avatar billede tmulds Nybegynder
19. oktober 2003 - 20:03 #5
Seagate TapeStor Travan 40, intern IDE er den model jeg har i kikkerten.
Avatar billede jacs Nybegynder
20. oktober 2003 - 10:17 #6
Hej tmulds

Svaret på dit spørgsmål må være ja :
"Seagate Travan 40 Gbyte tape drives are compatible with Windows 95/98/NTWS/2000 Professional/Millennium/XP, Windows NT/2000 Server, Novell NetWare, SCO UNIX and Linux."

Du kan læse mere her på deres hjemmeside :
http://www.seagate.com/cda/newsinfo/newsroom/releases/article/0,1121,1382,00.html

Med venlig hilsen
Jacob