Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:14 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netværk opsætning

Jeg har lige et spørgsmål ,,,
Hvad skal jeg bruge få at lave et trådløst netværk.

Opsætning er som følgende...

2 stk pc'er der skal tilsluttest et Kabelmodem "Webspeed"

Det jeg mener er hvilke ting skal jeg købe for at det fungere...
Meget gerne nogle link da jeg ikke er så skrap til det der med trådløst netværk
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. oktober 2003 - 15:26 #1
Du skal have et accesspoint og to trådløse netkort. Jeg mener at aldi har et sæt på tilbud til godt 900,- kr.

Ellers kik på D-link udstyr, det er rimeligt at gå til og koster ikke en bondegård
Avatar billede bjuhl Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:26 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. oktober 2003 - 15:28 #3
Her kan du se priser

http://www.eksperten.dk/priser/network/network.asp

Kik på Wifi udstyr, Accessponts og netkort. Du behøver ikke ekstra antenner hvis du ikke skal række langt
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2003 - 15:33 #4
jeg vil nu anbefale at du køber en router, da det så er noget nemmere at få dit wireless til at køre.

ikke at man ikke kan uden en router, men det er bare noget mere bøvl.
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:36 #5
bufferzone er det , det her du mener http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_42/OFF04.HTM.
Er det ok når nu det bare er nogle dimser til en USB port
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. oktober 2003 - 15:40 #6
Lige præcist. Jeg kan ikke forestille mig at det ikke er ok, jeg har selv købt 2 medion computere fra Aldi og de har bare været i orden. Prisen finder du ikke bedre andre steder.

Jeg mener at du normalt kan få et accesspoint for lige over 1000,- og netkort for omkring 300,- pr stk.
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:55 #7
Hvor hurtig er den fra aldi ,, altså jeg mener om det er en 10 eller 100Mbit
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:57 #8
Er det så bare at sætte de 2 USB dimser i hver sin pc også sætte routeren i Kabelmodemet også fungere det bare eller hvad
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. oktober 2003 - 17:22 #9
Det er en 802.11b hvilket betyder 11Mbit og uden at have prøvet usb netkort så må svaret være ja.

Du skal dog være opmærksom på at lokale forhold ofte har meget stor betydning for hvor langt den slags rækker. Hvis du har Aludampspær i dine vægge eller metaltab, kan din rækkevide godt blive meget kort, med alle former for trådløst udstyr
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
14. oktober 2003 - 17:29 #10
ok takker