Avatar billede thissel Nybegynder
14. oktober 2003 - 05:55 Der er 9 kommentarer

Remote ssh-connection til server

Til alle eksperter.

Jeg sidder i øjeblikket i USA og vil meget gerne i kontakt med min E-smith/SME server som står i Danmark. Før jeg rejste opsatte jeg serveren sådan at jeg har adgang til Server-manager delen herovre fra.
Nu har jeg dog brug for at chmod'e nogle filer på serveren, og dette kan kun gøres via en ssh-client, så nu er det jeg forsøger at få forbindelse til serveren med ssh.
Desværre siger Putty(min ssh-client) "Network error: connection refused" selvom jeg har opsat Putty efter Howto-guiden på denne side: http://contribs.org/contribs/dmay/mitel/howto/putty-howto.html

Jeg sidder i øjeblikket bag en router med firewall, men jeg har sat min computer til at være DMZ, så der skulle ikke være nogle port-problemer her.
Selve serveren står også bag en router med firewall, er der evt. nogle porte der skal åbnes på den, eller hvad kan være grunden til at jeg ikke kan få forbindelse?

Thissel
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2003 - 06:48 #1
Du kan jo prøve om du kan få et svar fra en anden ssh host.
Du skal selvfølgelig ikke prøve at logge ind - det kunne betragtes
som hacking ;)) Jeg mener der er en på ssh manage(dot)onsmart(dot)net
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2003 - 06:49 #2
du må da godt prøve her

gbit.dk 22
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2003 - 06:51 #3
men du siger serveren er bag router med firewall

er port 22 åben i firewallen .. og er port 22 forwardet til serverens ip.
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2003 - 06:52 #4
nå nej du kan vist ikke connecte til min ssh så bare glem det .. hosts.deny er sat til ALL ALL
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2003 - 06:54 #5
hvis du har ftp adgang burde du også kunne chmod med den.
Avatar billede thissel Nybegynder
14. oktober 2003 - 06:54 #6
Loadet: Putty skriver "connection closed by host". Det må jo i hvert fald betyde at det er på min server/servers router jeg skal finde fejlen.
Tak for den hurtige respons.

Senere på dagen regner jeg med at kunne få fat i min bror, som derefter kan tjecke port 22 på min servers router.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2003 - 06:56 #7
$ ssh gbit.dk
ssh_exchange_identification: Connection closed by remote host

næh ;)
Avatar billede thissel Nybegynder
14. oktober 2003 - 06:56 #8
Jeg kan ikke chmod via ftp på e-smith/sme serveren - Den helt klart største ulempe ved denne server, som jeg stadig ikke har fundet nogen løsning på.
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. oktober 2003 - 06:57 #9
ok du vender bare tilbage når du har fået kigget på din router så.. tror også jeg skal i seng nu :)