Avatar billede xiii Nybegynder
11. oktober 2003 - 12:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

A7N8X Deluxe med Barton 2500+ har høj temperatur i bios!

Jeg har lige købt en barton 2500+ (AQXFA), og har sat den i et Asus A7N8X Deluxe rev 1.04, Bios 1007. Køleren er en ThermalTake Volcano 11 - Xaser Edition. Problemet er at bios rapporterer en temp på cpu'en på 79-80 grader, mens Asus Probe siger temp. er 40-41 grader inde i windows. Hvis jeg belaster computeren, går der ikke længe før COP'en slukker for den, hvad kan der være galt?
Avatar billede cerb Nybegynder
11. oktober 2003 - 13:20 #1
Tro nu nok jeg ville tro på bios, nok derfor den går ned.
Men prøv at tjekke om din blæser sidder ordenligt og at der ikke er for meget kølepasta på.
Det er vigtigt at køleren sidder helt nede på processor ellers vil den ikke køle ordenligt
Avatar billede bleze Nybegynder
11. oktober 2003 - 15:15 #2
BIOS viser tit forkert. Den bios du bruger er også meget gammel. Du kan med fordel hente og opgradere den. Asus har et godt windows program til at flashe med. Du bør dog selv hente bios fra deres ftp server istedet for gennem flash programmet, da det tit ikke viser de nyeste.
Held og lykke
Avatar billede xiii Nybegynder
11. oktober 2003 - 15:21 #3
Bleze>> Øhm meget gammel?? Den blev officielt frigivet d. 9/10-2003! Kender du en der er nyere?? Gerne et link tak!

Mvh
xiii
Avatar billede xiii Nybegynder
11. oktober 2003 - 21:24 #4
Jeg har fundet løsningen på problemet, køleren havde ikke ordentlig kontakt med cpu'en......
Avatar billede cerb Nybegynder
11. oktober 2003 - 23:42 #5
Kanon ;D mit forslag virkede ;D
Avatar billede xiii Nybegynder
12. oktober 2003 - 00:56 #6
Nu har jeg clocket den så den kører som en Barton 3200+, det er bare nice.....
(FSB 200)