Avatar billede cybermike Nybegynder
10. oktober 2003 - 14:57 Der er 21 kommentarer

Sponsor/webhosting søges

Vi kører et projekt som med pt. hemmelige detaljer men vi har brug for en sponsor til projektet.

Det vi er ude efter er webhosting i bytte for banner visning, sitet har 'noget med sikkerhed' at gøre, hvorfor der skal være tale om top sikkerhed, dvs. enten skal det være en dedikeret server (som vi evt. selv kan levere) eller også skal det være en løsning som vi selv får lov at auditere før vi takker ja.

En eventuel sponsor vil selvfølgelig få detaljer om projektet men vi vil ikke lægge detaljerne op her. Så hvis der sider en derude med en serverpark hvor der er plads til en ekstra server vil vi meget gerne høre fra dig.

Vi forestiller os at takken for webhostingen i starten blir bannervisning, og det fungerer jo så smart at hvis der er trafik på siden bliver banneret set og det koster trafik, bliver siden ikke vist koster det ikke trafik og banneret bliver ikke set, dvs ingen udgifter andet end strøm.

Vi ser helst selv at vi kan få en dedikeret server op da dette er langt det sikreste, der er tale om et projekt med relativ lav mængde båndbrede forbrug hvilket også vil tydeligt fremgå når vi fortæller om sitets karakter.

Vi har selv en webhosting service men den kører på en sådan måde at vi pt. ikke selv kan levere den fornødne sikkerhed da vi ikke umidelbart kan opstille flere servere.

Hvis nogen spørgsmål , eller intresserede kan jeg kontaktes på mike@unifix.org
Avatar billede theprofessor Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:33 #1
hvad angår banner financering, er der ikke så meget penge i det mere! Men
du kan prøve banner link exchange (i udlandet) og 1klik her i DK, og se hvor meget de betaler pr. klik.

Hvad angår sponsor, er du nød til at udarbejde en forretningsplan, som kun vises til interesserede investør. Du kan få hjælp til at udarbejde en forretningsplan på
www.startfirma.dk
www.d-i-f.dk

Hvad angår webhoting, kan du starte med en gratis site!
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. oktober 2003 - 18:18 #2
Lytter
Avatar billede matz Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:27 #3
Du kan udarbejde en forretningsplan med:

1. Beskrivelse af produktet
2. Gøre rede for hvilke behov produktet dækker og hvilke kunnegrupper
3. Gøre rede for, på hvilke områder produktet er bedre end konkurrenternes
4. Forretningside
5. Markedsvurdering og markedsføring
6. Lokaler og udstyr
7. Personale
8. Kapital behov
9. Finansiering
10. Drift og økonomi
11. Formulering af målet for markedsundersøgelsen
12. Undersøgelsesmetode
13. Fastlægge antal respondenter
14. Formulere spørgsmålene
15. Analysere markedsundersøgelsen
16. Stærke/Svage sider og trusler
17. Lovgivning
18. SWAT analyse

Håber du kan bruge det, lav en forretningsplan ud for det :)
Avatar billede matz Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:39 #4
Husk at når du skal have fat i en sponsor efter forretningplanen er lavet, så handler det om personlig salg.
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. oktober 2003 - 01:03 #5
matz: Den del er der styr paa , desuden hedder det en SWOT analyse, strong/weak/oportunities/threats. Desuden vil punkt 18 overlappe med 16, 8 og 9 vil overlappe, gider ikke kritisere din skabelon mere, jeg har foer startet alternativer og jeg har professionelle folk bag mig, har selv hjulpet mange igang men har selv brug noget jeg ikke lige har til raadighed.

theproffessor: Jeg kan ikke bruge gratis hosting, som du ser jeg skriver mangler jeg sikker hosting. Vi driver selv en hostingvirksomhed hvor vi ikke kan tilbyde den top sikrede loesning som kraeves her.

Mht. penge i banners kan jeg kun sige at i den her sammenhaeng vil det vaere en ok foretning for sponsor, isaer hvis har sikkerhedsrelaterede produkter.

Desuden er det vi beder om en lille ydelse som vil staa i max 200kr/mdr.
Avatar billede nasneja Nybegynder
11. oktober 2003 - 01:52 #6
mike synets dit indlæg modsiger sig selv
Avatar billede dd-man Nybegynder
11. oktober 2003 - 02:07 #7
cybermike:
Skriv en mail til dipo@it.dk er interesseret, og er temmelig sikker på vi måske kan udarbejde noget.
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. oktober 2003 - 02:51 #8
dd-man: Mail sendt.

nasneja: Paa hvilken maade, uddyb dit spoergsmaal saa skal jeg proeve at forklare.
Avatar billede nasneja Nybegynder
11. oktober 2003 - 17:42 #9
Sådan som jeg opfatter det lyder det meget professionalt,
flot, gennemarbejdet o.s.v. men det eneste i bund grund
mangler er en sponsor til en "lille ydelse som vil staa i max 200kr/mdr."

Er 200,-kr om måneden nok til at sænke projektet?

Vh. Casper
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. oktober 2003 - 19:27 #10
De 200kr om maaneden er den reelle udgift en serverpark vil have i at hoste en server for os, men hvis vi skulle ud og koebe denne service som alm. kunder ville det blive paent dyrt og det ville vi ikke hafe raad til.
Jeg skal selv ud og finde 10.000 kr til en rack server, det kommer nok til at gaa  ud over min opsparing, en loesning hvor vi betaler 200kr/mdr ville ogsaa vaere acceptabel.
Avatar billede nasneja Nybegynder
11. oktober 2003 - 19:29 #11
cybermike, okay, misforstod :).
held & lykke!
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. oktober 2003 - 19:30 #12
cybermike> 200 kr/mdr. vil det sige at i ingen trafik trækker eller hvor har du beløbet 200 kr fra?
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. oktober 2003 - 19:52 #13
det er 90 kr til stroem og 110 kr til 10gigabyte trafik og det er saa udenlandstrafik vi snakker om her som vi hoejst sandsynlig ikke faar saerlig meget af, det er de reelle udgifter der er naar man i forvejen har en fuld fungerende serverpark. Noedstroem forefindes paa stedet i forvejen, pladsen findes (det er ikke en udgift, maaske maximalt et tab af en indtaegt), service faar vi ikke brug for , ka selv.

Har pt en server et sted for 100kr hvor vi ikke betaler for trafik, men det er en langsom linie og uden noedstroem.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. oktober 2003 - 20:27 #14
Tab af indtægt er også penge, men det er så noget helt andet. Den udenlandstrafik pris kan du ikke regne med alle steder. Prisen kan hurtig blive 100-200 kr mere alt efter hvilken forbindelse leverandøren har.
Avatar billede cybermike Nybegynder
12. oktober 2003 - 01:43 #15
bacardil: Ganske korrekt, men det kan faas til den pris og for at tage hoejde for forskellige priser regnede jeg efter udenlandstrafik selvom siden hoejst sandsynligt vil ha 99% indenlandstrafik.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:21 #16
Næsten alle steder pånær Jay.net (som jeg lige husker) er indkøbsprisen for en udbyder den samme om det er ind eller udenlandstrafik, så vil jeg mene at du bør sige en 3-500 kr i indkøbspris for udbyderen, hvis du skal regne alt med og det skal man hvis man er sponsor for noget. :D
Avatar billede theprofessor Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:31 #17
O.K. jeg har forstået at du vil selv hoste og vil have en sponsor der via banner ad placering støtte projektet!? Hvis det er tilfældet, er der nok flere firmaer der vil være interesseret. For at gå videre, skal jeg ved mere om the "hemmeligt" aspekter...da en
data firma vil ikke støtte en pornosite og en viagra sponsor vil ikke støtte en datasite!!  Du kan skrive til mig på:headhunter@dkmail.zzn.com
Avatar billede destiny Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:28 #18
Hey....

Jeg synes dit projekt er interesant og vil måske være interesseret i at hoste din server (hvis du køber denne af mig). Du kan skrive til mig på martins@larsen.dk
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:35 #19
Jeg snakker pt med 4 intresserede sponsorer , vi vil gerne ende med mindst 2 servere(oekonomien saetter nok stop herefter da hardware trods alt os koster penge) derfor vil jeg stadig gerne hoere fra intresserede.

  mvh
  mikkel christensen
Avatar billede theprofessor Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:26 #20
nu har jeg kigget nærmere på cybermike's business ide, og jeg synes det er bæredygtig, hvis man kan finde de rigtige sponsor. Jeg vil forsøge at finde nogen til dig i udlandet, så der falder noget opgaver også til mig, da den danske marked for denne produktkategori er meget begrænset!
Avatar billede cybermike Nybegynder
12. december 2003 - 14:45 #21
Sorry for den lange svartid, men vi har besluttet at vi ikke vil betale for hosting selv, da systemet skal køre uanset hvordan vores personlige økonomiske forhold er og bliver. Vi har selv invisteret i en 1U server som vi gerne vil have op et sted.