Avatar billede arg0n Nybegynder
09. oktober 2003 - 19:17 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

online biograf

mit spørgsmål går på......er her nogle med erfaring/kendskab til online biografer ?
Jeg overvejer stærkt at åbne en sådan,har undersøgt hvor jeg får film fra osv,jeg er osse moms registreret og vil skyde 50-100 K i projektet.MEN jeg aner ikke hvordan det fungerer med server og den slags....er her nogler der gør??

icq...179031007
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2003 - 19:38 #1
Hvis du ikke ved noget om hvordan det gøres, vil jeg råde dig til at søge noget teknisk samarbejde med nogle i branchen der kender til sreaming video og webløsninger.

Jeg har samarbejdet med firmaerne www.systemfactory.dk og www.epicus.dk i andre sammenhænge. Disse er jeg sikker på også kan noget sådant
Avatar billede nse Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:10 #2
Jeg tror ikke, at du kan få biograflicenser til streaming. Der er jo ingen kontrol med, om I fx. sidder 10 mennesker og ser filmen, eller om filmen kopieres. Det kan du godt droppe!
Avatar billede nse Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:11 #3
Det kunne måske lade sig gøre med film, der er udkommet på video og DVD, men biografaktuelle film er helt sikkert udlukket...
Avatar billede arg0n Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:12 #4
Ja,selvfølgelig film der er udkommet på dvd,jeg har set tilsvarende sider på nettet.
Avatar billede arg0n Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:15 #5
er vel lidt det samme som en traditionel video biks.....
Avatar billede nse Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:16 #6
Ok.. Det var bare, fordi du brugte ordet biograf. Som alternativ til streaming (streaming kræver en god forbindelse og stærke servere), så filer med begrænset levetid. Jeg hørte, om det engang i forbindelse med MP3'ere eller lign. kan bare ikke huske hvor. bare en idé :)
Avatar billede arg0n Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:33 #7
Avatar billede arg0n Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:47 #8
her er endnu et fint eksempel på hvad jeg gerne vil i gang med.
http://template.aebn.net/tid/12686/index.cfm?fa=Welcome&tid=12686
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2003 - 21:27 #9
Hvis jeg skal være ærlig, tror jeg ikke de 10k er nok. Du skal jo nok have egen server + en stor internet linje + dankort betalingsgateway + meget kodning
Avatar billede abruscato Nybegynder
09. oktober 2003 - 21:55 #10
Jeg mener at jay.net (Se evt. http://hosting.jay.net/fp/hosting.php?idx=Streaming&page=../fp/text/media.php) har stået for store streaming-projekter, bl.a. Big Brother i samarbejde med TvDanmark.
Avatar billede dd-man Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:55 #11
abruscato: er det ikke yahoo.com som kører det for bigbrother - er jeg ret sikker på. Jay.net har ikke fået særlig gode anmeldelser... kig selv på www.google.com i "Nyhedsgrupper"
Avatar billede abruscato Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:54 #12
dd-man: Jeg henviser til forrige (Måske tidl.) sæson af BB - I år er det Yahoo der står for webhosting og Qbrick (http://www2.qbrick.com/qbrick.asp) for streaming.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2003 - 17:59 #13
TDC har også stået for det engang
Avatar billede abruscato Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:59 #14
dd-man: Ang. kritik af Jay.net: Jeg vil mene at det er et tegn på kvalitet (og kvantitet), når TV2 vælger Jay.net som streaming-leverandør til Tour de France.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2003 - 18:04 #15
Jay.net er nok en af landets bedste server hosting virksomhed, nok de folk der kan den største del af trafikken på dix :)

Så skulle også mene de kan finde ud af det :)
Avatar billede nse Nybegynder
12. oktober 2003 - 13:35 #16
Jay.net har store problemer med temperaturen, har jeg hørt.. Jeg vil nok sige at landets bedste hosting er hos NetGroup DataCenter, de har bl.a. hostet Kazaa.
Avatar billede dd-man Nybegynder
15. oktober 2003 - 03:23 #17
Giver nse 100% ret...