Avatar billede gp Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Sti hvor filer skal gemmens - VBA

Når jeg gemmer ex. udskrifter fra PDF, vil jeg gerne have at der som default kommer den sti som jeg har gemt på min post ex. Sti:[M:\by\tilbud\]
Jeg ved ikke hvor jeg kan sætte den sti, men jeg har noteret at hvis jeg gemmer filerne manuelt så husker den den gamle sti.
Hvordan kan jeg styre denne sti i VBA, hvor stien er forskellig fra post til post.

GP
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:01 #1
Hvad vil du havde, til at styre dette:
hvor stien er forskellig fra post til post.
Avatar billede gp Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:10 #2
Ja stien er forskellig fra post til post, men for at vi kan finde filerne igen er det vigtigt at de ligger under de enkelte sager, og stien ligger på hver enkel post!
Avatar billede terry Ekspert
09. oktober 2003 - 12:34 #3
gp>you may need to explain in more detail! HOW are you saving your PDF "udskrifter"? Where does the path (sti) come from?
Avatar billede terry Ekspert
09. oktober 2003 - 12:35 #4
You will need a field in the table where you can save the "path/filename" of your PDF documents!
Avatar billede gp Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:47 #5
I have the path and filename, I would like to control the destination of where the document are places, I have used the PDF printer as default printer in my rapport.
Avatar billede terry Ekspert
09. oktober 2003 - 13:01 #6
Use the commin dialog control (file save) to select the location.
Avatar billede terry Ekspert
09. oktober 2003 - 13:03 #7
commin = common

An alternative to the Common Dialog Control is

http://www.mvps.org/access/api/api0001.htm
Avatar billede terry Ekspert
09. oktober 2003 - 13:03 #8
.
Avatar billede terry Ekspert
09. oktober 2003 - 13:04 #9
You can then save the path/fielname which you get back from the control in your database
Avatar billede gp Nybegynder
09. oktober 2003 - 13:04 #10
No Terry,
When the comming dialog control are open, then I would like that the default location of the file are comming then the formular in Access so I can make sure that all my quotations are saved with the Cases.
Avatar billede gp Nybegynder
09. oktober 2003 - 13:28 #11
Terry,

This comming dialog box are not right bacause I will not import a file but only control the destination of where the PDF Acrobat has to save to PDF file to.
Avatar billede terry Ekspert
09. oktober 2003 - 13:39 #12
I'm lost GP! (I understand danish perfectly)

If I understand you correctly then from Access you want to check the destination of where Acrobat saves the PDF file! I dont see how you can, it is another program!
Avatar billede gp Nybegynder
09. oktober 2003 - 14:33 #13
Terry!
Jeg tror det er muligt at styre PDFAcrobat fra VBA jeg kan ser lidt koder der inde. Men jeg har set at når dialog boxen fra Acrobat kommer op er den Sti/Path den bruger den sidste jeg har brugt i Windows, derfor tænker jeg hvordan får jeg fat i denne Path, så jeg kan ændre denne.
På forhånd tak.
Avatar billede terry Ekspert
09. oktober 2003 - 20:44 #14
well you can use

CurDir() to return the current directory
and
Chdir() to change it

ChDir ("C:\")
MsgBox "Current dir = " & CurDir()
Avatar billede terry Ekspert
13. oktober 2003 - 12:40 #15
gp?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:43 #16
Hej terry
Dine kald på folk bliver da kortere og kortere.  :o))
Avatar billede gp Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:29 #17
Hej Terry,

Jeg har prøvet dette, og det giver kun det Path der er default, men den kan jeg ikke bruge.

Jeg er på ferie og tilbage på Torsdag, hvor jeg vil forsætte min søgning, men hvis du har flere forslag så vil jeg afprøve dem der.

GP
Avatar billede gp Nybegynder
23. maj 2004 - 22:56 #18
Jeg lukker
Avatar billede spicegirls Nybegynder
08. marts 2007 - 21:00 #19
Hallå, kan denne åbnes igen?
Jeg har samme problem - jeg vil gerne have Access til vælge sti ud fra nogle felter i posten, når der skal udskrives en pdf.
Jeg har [kundesti]\[ordrenummer]Underscore[type] som felter for filplaceringen - og alle oprettes automatisk, når jeg opretter ordren. Dermed er det kun et spørgsmål om at "ramme" det rigtige sted på drevet - for det er der, når ordren er oprettet. Ideas, anyone?