Avatar billede downshooter Nybegynder
08. oktober 2003 - 15:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjælp til mikrofon

Hej
Jeg har et problem med den indbyggede Mikrofon jeg har i min medion bærbar, eller jeg ved faktisk ikke om det er lydkortet den er gal med, for alt hvad den afspiller af lyd i windows det optager mikrofonen som om at den får samme signal som højtalerne (ved ikke om det kan pase) det er et AC97 lydkort som sidder i den og jeg bruger selv windows 2000 (og den har virket før i windows 2000, jeg har prøvet at formatere og geninstallere windows (godt nok ikke af den årsag) men har så fundet ud af bagefter at den stadig ikke virker selvom jeg formaterede. Jeg håber der er nogen som har en ide til hvordan man får den til at virke.
på forhånd tak :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. oktober 2003 - 16:52 #1
prøv at gå i Kontrolpanel, åben Lyd, klik på lydpanel og slå mikrofon fra eller skru ned for den.
Avatar billede downshooter Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:21 #2
virker ikke har prøvet
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:38 #3
du kan være ganske rolig for at lyden fra mikrofonen normalt indvirker på lyden fra forstærkeren, derfor skal mikrifonen skrues helt ned og lukkes.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:39 #4
rettelse:

du kan være ganske rolig for at lyden fra mikrofonen normalt IKKE indvirker på lyden fra forstærkeren, derfor skal mikrofonen skrues helt ned og lukkes.
Avatar billede downshooter Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:41 #5
det hjælper da ikke jeg skruer ned for den når det er at den ikke reagere når jeg snakker ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:44 #6
så har jeg misforstået dit spm., så er vi ovre i noget tilbagekobling mellem højtaler og mikrofon.
Avatar billede downshooter Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:57 #7
jeg skal bare have mikrofonen til at opatege min stemme og ikke det der foregår i højtalerne, den reagere kun på højtalerne i øjeblikket lige gyldigt hvor højt jeg råber osv..
Avatar billede downshooter Nybegynder
24. november 2003 - 13:26 #8
lukket