Avatar billede lubbe Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:32 Der er 3 kommentarer

hvad skal jeg tage højte for når jeg køber en pc??

Hejsa!!

Jeg skal snart ha´ mig en computer. Men jeg har faktisk ikke rigtig nogen kæmpe forstand på dem, så jeg tænkte om du kunne svare mig på hvad jeg skal tage hensyn til og sikre mig er iorden når jeg skal vælge en ordentlig computer. Jeg vil gerne den kan spille nogle spil.

Hilsen Lubbe
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2003 - 12:39 #1
* check priser på www.edbpriser.dk
* som ikke-kyndig bør du købe en samlet
* til spil skal du sikre dig et godt grafik-kort
* sørg for at bundkort er uden embedded grafik chip
* medmindre du er rig så lad være med at køber allernyeste
  (de sidste 10% power er ekstremt dyrt)
* sikker dig at du kan sætte mere RAM i senere
* køb et sted hvor det er nemt at indlevere den til reperation
  (lad være med at spare 100 kr. ved at købe i den anden ende af landet)
* hvis du skal bruge lokal net f.eks. til ADSL så skal du have et
  net kort
* net kort indbygget i motherboard er OK
Avatar billede abpdk Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:41 #2
De fleste maskiner der bliver solgt idag på +2Ghz, burde kunne køre de fleste spil nogenlunde fornuftigt. Du skal dog sørge for at:

1.  Grafikkortet er godt. Dvs. IKKE onboard og 8xAGP med +128MB hukommelse.
    Geforce2 TI4200 og opefter, afhængigt af hvad du vil betale for det.

    Husk: dyrere er ikke altid bedre!!!

2.  DDR ram er nok ikke en dårlig idé

Jeg kan ikke lige komme på mere der er kritiskt nødvendigt, men det er der sikkert andre der kan.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2003 - 13:03 #3
Støjniveauet er en parameter mange glemmer. De moderne hurtige computere udvikler meget varme, hvorfor køling er nødvendigt, hvis et firma skal spare lidt kan de gøre det ved at isætte billige blæsere der larmer meget. Sørg for at kende støjniveauet på den maskine du køber og evt. hvor meget det il koste at lyddæmpe den