Avatar billede znipestar Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:52 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan slipper jeg af med dem (spam)?

Hej

Jeg får dagligt omkring 20 spam mails, har hentet programmet Mailwasher, og blacklisted 100 vis af e-mails, men jeg modtager stadig det lort!. Hvordan slipper jeg af med dem?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:53 #1
har du en email hos hotmail.com?
Avatar billede krydset Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:54 #2
markere medd og gå op i meddelser i menuen og vælg blokere afsender det dkulle gøre så du ikke modtagere det mere :-)
Avatar billede zhark Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:57 #3
Kan du ikke fjerne den mailkonto og få en ny mail adr. og bare send den til dine "venner"!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:58 #4
problemet med outlook (så vidt jeg ved) er bl.a. at du skal markére mailen før du kan slette den.. når du markér mailen, åbnes den.. hvis der er virus i mailen, kan du risikere at blive inficeret med virussen.

Det anbefales at du har antivirus installeret, hvis du bruger outlook..

Jeg bruger godt nok antivirus, men jeg fjerner outlook fra min computer med det samme.. der er nok sikkerhedshuller i windows, har ikke brug for flere :)
Avatar billede c-holst Novice
07. oktober 2003 - 21:59 #5
du må nok konstatere at din mail er florerer frit på nettet.
du kunne skifte til en ny, som består af både tal og bogstaver, fx navn+telefon@bla bla
og kun opgive den til dem du mener skal have den.

vender tilbage med lidt mere senere
Avatar billede znipestar Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:01 #6
Det var jo netop derfor jeg hentede Mailwasher. Findes der ikke et program som vil kunne gøre tricket?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:14 #7
Jeg har deværre ingen erfaringer med hverken outlook eller Mailwasher.
Jeg håber en af de andre kan hjælpe.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:16 #8
For det første skal du aldrig nogensinde åbne en spammail, prøv at læse her: http://www.spywarefri.dk/sikkerhed.htm
Du skal aldrig nogen sinde opgive din maíl adresse på Nettet, heller ikke i forum, for så risikerer du at få spam.
Heller aldrig opgive din adresse andre steder på Nettet, for så bliver du netop bombaderet med mails.
Du må selv have oplyst den et sted eller to, og derfor får du nu disse mails. Følg rådet på linket for fremtiden.
Avatar billede allanfo Praktikant
07. oktober 2003 - 22:21 #9
Den eneste mulighed er at skifte mailadresse, og være meget forsigtig med hvem der får den. F.eks. skal du maskere den, hvis du skriver i nyhedsgrupper. Jeg har selvsamme problem - 20+ spammails om dagen.

Hvis du skriver i nyhedsgrupper, så opgiv din mailadresse som znipestar_NOSPAM@mailhost.dk
Eller hvis du skal opgive din mailadresse i selve indlægget, så skriv noget som znipestar (at) mailhost dot dk.

Det gør, at diverse newsskimmere ikke automatisk kan tilføje din mailadresse til en spammail-liste, som de derefter sælger til de fjolser, som tror at spam er en acceptabel reklameform.

Og åben aldrig en spammail. De indeholder unikke links, som gør at afsenderen får at vide, at din mailkonto er aktiv - og så får du endnu flere spammails.

Hold den gamle mailadresse åben, så du kan bruge den til at hente gamle passwords o.l.
Avatar billede znipestar Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:54 #10
Jeg prøver igen...findes der ikke et program som vil kunne gøre tricket? - eller som bare kan forminske mængden af spam mails?
Avatar billede findovia Nybegynder
07. oktober 2003 - 23:49 #11
Der findes et glimrende program, som kan downloades fra nettet, og som jeg selv bruger med stor begejstring, og så er det gratis, hvis det kunne drejer sig om én mail-adresse. Hvis det er flere koster det en lille smule.
Download MailWasher fra http://www.mailwasher.net/
Avatar billede znipestar Nybegynder
07. oktober 2003 - 23:59 #12
Findovia> prøv nu at læse spørgsmålet ordenligt igennem inden du svare!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. oktober 2003 - 00:01 #13
Så prøv denne i stedet for: http://www.spamfighter.com/
Avatar billede allanfo Praktikant
08. oktober 2003 - 01:34 #14
Du kan ikke forhindre spammere i at sende spammails til dig, hvis det er det du mener. Den eneste mulighed, udover at skifte mailadresse er, at slette spammails. Det kan mailwasher gøre for dig. ICQ kan også gøre det for dig. Din nuværende adresse er umulig at fjerne fra diverse lister. Opt-Out er kun en bekræftigelse på, at din konto er aktiv.

Mailwasher kan 'bounce' en spammail, så det fra afsenderens side ser ud som om at din konto er ophørt. Ikke at det hjælper meget, da den adresse som spammailen er sendt fra sandsynligvis allerede er lukket igen.
Avatar billede c-holst Novice
08. oktober 2003 - 09:03 #15
tror vist tingene er sagt nu, men prøv denne mail
znipestar12345678@mail.tele.dk
og hold den tæt ind til kroppen

hav så denne mail til det løse, forum login m.m.
znipestar12345678@hotmail.com

tallene er naturligvis bare eksempler, men jeg har en hotmail ad denne type, og den har ikke modtaget spam i et år, og jeg har kun givet den til mine venner