Avatar billede abband Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

exe.filer på websites

Er det muligt at åbne en exe.fil direkte fra serveren, så den besøgende på websitet ikke skal åbne/gemme filen lokalt? Hvis ja, hvordan gør man det?
Avatar billede delakuer Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:47 #1
Af det jeg ved er det ikke muligt, men eksempel hvis det er en film, så kunne du jo lægge filmen direkte ind på siden...

/Dela
Avatar billede janemil Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:49 #2
Det kan du gøre i dotNet frameWork fra Microsoft.
Det vil nok blive for omfattende at skrive hvordan her.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:49 #3
du kan ikke automatisk kører en exe fil uden brugeren tilladelse..
det ville jo være en sikkerhedsrisiko.. så kunne alle websites nemt slette alle data på brugerens computer.
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:21 #4
hvis dine brugere benytter internet explorer, skulle det ikke været noget problem at få afviklet exefiler uden tilladelse..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:23 #5
squashguy>LOOOOL! ja, med alle de der sikkershedhuller der er i IE :)
Avatar billede janemil Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:29 #6
>du kan ikke automatisk kører en exe fil uden brugeren tilladelse
Det blev da jo ikke spurgt om. Jeg har da flere exe filer kørende som KUN ligger på serveren. Det er jo smart så man ikke har flere versioner liggende rundt omkring.
Man kunne selvfølgelig bare lave en webside, men så har du jo ikke exe filens muligheder.
Avatar billede janemil Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:37 #7
Man laver sku da ikke bare et nyt spørgsmål når nogle bruger tid på at svare dig.
http://www.eksperten.dk/spm/410574
Har siddet 10min for at lave et eksempel til dig.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:39 #8
"åbne en exe.fil direkte fra serveren". jeg tror abband mener ligesom når man dobbelklikker en fil..
Avatar billede delakuer Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:58 #9
Er det ikk hvad man kalder at spamme det "lort" der?

/Dela
Avatar billede janemil Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:04 #10
I dotnet kan man lave nedskaleret windowsprogram, der kan alt undtagen tilgå filsystem/registreringsdatabase.
Om det kan bruges til spil ved jeg ikke lige. Tror ikke mange har prøvet. Ofte vil man jo ende med at have downloadet mere, hvis man sidder og suger fra serveren.
Man gør det ofte for kun at have sin kopi et sted samtidig med man har browserens mulighed for en let tilgang. Samtidig har man jo samme power som et windows program.
Avatar billede janemil Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:06 #11
Man kalder det i nogle bøger "sandboxing".
Avatar billede janemil Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:08 #12
Hvad er dit mål med det?
Avatar billede abband Nybegynder
16. maj 2009 - 02:18 #13
Lukket, bedre sent end aldrig...