Avatar billede delakuer Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Database med login og pointsystem.

Er det svært at lave en database, hvor at der er login system, altså login for at kunne gøre noget på siden, og sår man point for at referer til den og den side, og for at indsende noget, til siden?
Og hvordan kan man lave det, og hvad skal folk ha for at lave det??
Avatar billede brops Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:53 #1
det kan godt laves men skal det være som ren database eller skal der en webinterface på???
Avatar billede keysersoze Guru
06. oktober 2003 - 14:55 #2
Det er ikke svært at lave hvis man har kendskab til programmering - men skal man begynde helt fra bunden uden kendskab til de mest elementære ting kan jeg sagtens forestille mig at det er en stor og besværlig opgave.

Hvordan man skal lave det - ja, jeg ville vælge ASP sammen med enten Access eller MySQL som database, men det er fordi det er hvad jeg kender til. PHP, JSP eller .NET kunne også være udemærkede valg - det er ikke den ekstrem store forskel på de forskellige løsninger

ang pris så er det svært at sige noget uden en grundigere beskrivelse - men point kan nok ikke gøre det. Hvor mange kroner og øre det så drejer sig om - ja, jeg kan ikke komme med et bud uden at vide lidt mere om opgaven, deadline etc - men en del tusind kroner kan det da sagtens koste
Avatar billede delakuer Nybegynder
06. oktober 2003 - 18:11 #3
Det var kraftedeme mange penge... Siger nej tak så... Finder selv ud af noget så. Pengene er ikke ret store, da jeg INGEN penge har tjent de sidste 2 måneder, og jeg har lige været på ferie, og der røg de sidste penge...

/Dela
Avatar billede keysersoze Guru
06. oktober 2003 - 19:59 #4
du kan selvfølgelig være heldig at der kommer en forbi eksperten der vil lave det for point eller for meget få penge... men så skal du være ret heldig - det er trods alt meget arbejdstid der skal bruges på det, og som de fleste ved er arbejdskraft ikke gratis...
Avatar billede brops Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:25 #5
men det kommer jo også an på hvad det er du præcis vil have lavet det ville hjælpe meget hvis du uddyber det noget så man hvad hved man skal forholde sig til
Avatar billede delakuer Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:15 #6
Altså hvis vi nu siger at jeg vil lave et spil, hvor man skal gætte et ord. Så skal det være noget med at man skriver sig gæt, og så kan admin acceptere det og give 5 point til brugeren... altså sådan at man kan give  5, 10 og 20 point... Og så det være noget med at når du vil lave din bruger skal du udfylde nogle felter, som jeg selv bestemmer hvad der skal være... Hvordan laver man det?
Avatar billede delakuer Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:42 #7
Nogen som kan lave dette?
Avatar billede keysersoze Guru
08. oktober 2003 - 13:49 #8
ikke her...
Avatar billede delakuer Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:28 #9
(selvfølgelig vil jeg gi en masse point, og måske noget andet hvis det er det. Vi kan snakke om det, når du henvender dig!...

/Mads
Avatar billede keysersoze Guru
10. oktober 2003 - 20:44 #10
Der må maks gives 200 point - "noget andet" ved jeg ikke præcist hvad betyder, men skulle jeg påtage mig opgaven ville mit bud stadig være som i min første kommentar