Avatar billede wazi Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vindmølle der kan lave 12 volt

Vi er nogen der har lavet en vindmølle som projekt på htx! Der sidder en 12 volts bilgenerator på, så den kan lave størm. Nogen der har en god ide til hvad vi kan bygge på den/bruge den til. Det skal være noget man kan bruge til noget, fx noget den kan trække med støm!
Kom med nogen ideer!!!
Avatar billede wazi Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:14 #1
Go Go Go
Avatar billede peet-49 Novice
06. oktober 2003 - 13:16 #2
Jeg kender noget, der har noget lignende, de bruger systemet til nødbelysning. Et par bilakumolatorer sat parallel, et par 12V lysgrubber.
Avatar billede supertjavs Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:20 #3
Jeg synes at den skal trække en rollercoaster...... Det er der også penge i
Avatar billede wazi Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:21 #4
DEt var et par udemærkede ideer... jeg hælder lidt til den med rollercosteren
Avatar billede wazi Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:22 #5
Vi har også tænkt lidt på at få den til at varme vand op
Avatar billede espersen Novice
06. oktober 2003 - 13:37 #6
Det er ikke helt nyt : men på en båd !! - er ofte ude hvor det blæser og der er ofte behov for strøm - ikke mindst når der ankres op væk fra havne o.l.
Avatar billede htmlkongen Novice
06. oktober 2003 - 15:22 #7
Du kan evt. bruge kloak rør. Hvis du skærer halvdelen over på den ene side, og på den anden side skærer du den også over (bare på den anden side) så den ligner en slags karamel. Det får du en MEGET god og meget effektiv effekt ud af. Den kan du sætte på generatore direkte (ved hjælp af hul i midten og skruer med spænder på begge sider) det spænder du fast på en slags pæl som holder som du selvfølgelig graver godt ned i jorden. Så er det bare at indstallere ledninger også til sidst isolere det og trække ledninger til det du skal bruge strømmen til :)

Håber du finder ud af det - Held og lykke
Avatar billede htmlkongen Novice
06. oktober 2003 - 17:08 #8
Du kan bruge den til at lade mobiler op med :D
Og det med vand vil sq tage lang tid :S
Evt et neon rør fra T Hansen :D :D: :D
Avatar billede solen Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:13 #9
I kan sende den til mig så jeg kan bruge den til at trække mit vandløbspumpe ude i haven ;-) eller min springvandspumpe.
Men du må meget gerne sende mig tegningerne og matrialeliste til mig så jeg selv kan gå i gang med at lave en ligende mølle.
Avatar billede htmlkongen Novice
11. oktober 2003 - 18:22 #10
Lukketid? :)
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 21:00 #11
Hvis du har fået svar på dit spørgsmål/løst problemet, bedes du lukke det ved at acceptere et eller flere af de rigtige svar.

Læs evt. her hvorledes: http://expfaq.1go.dk/?id=5#pointsystem.