Avatar billede k.sloth Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:40 Der er 19 kommentarer

Hvordan åbner jeg et program med rodnavnen .bin?

Jeg har et program som jeg ikke kan åbne... Det har rodnavnet .bin

Hvad gør jeg?
Avatar billede angak Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:45 #1
Det er højst sandsynlig en binær fil af en-eller-anden art... Muligvis et CD-image?

Hvor stor er filen?
Avatar billede k.sloth Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:47 #2
stor.... ja det kan nok godt være et cd-image... men hvordan åbner jeg den?
Avatar billede hcm Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:47 #3
bin filer er typisk et cd image, hvis vi taler om windows. Grundlæggende er der to ting du kan gøre: Brænde filen ud på cd via f.eks. Nero, eller bruge et program som kan læse Bin filer. Her kan Daemon tools bruges
http://www.daemon-tools.cc/portal/download.php?mode=ViewCategory&catid=5
Avatar billede angak Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:48 #4
Er der ikke også en fil som hedder .cue?
Avatar billede darkside Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:48 #5
Hvis du har en Cue fil kan du evt bruge Daemon Tools, kan hentes her
http://www.daemon-tools.cc/portal/portal.php
Avatar billede k.sloth Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:49 #6
vil det sige, at jeg bare kan brænde filerne... der er en 1'er og en 2'er... ud på en cd-rom og derefter køre programmet fra drevet?
Avatar billede angak Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:51 #7
Ja... Eller benytte Daemon Tools
Avatar billede hcm Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:51 #8
Ja, det vil det sige
Avatar billede hcm Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:24 #9
Fik du løst problemet?
Avatar billede topboy Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:30 #10
Prøv Winiso.
http://www.winiso.com
Det skulle kunne gøre det.

/Topboy
Avatar billede hcm Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:05 #11
Lukketid?
Avatar billede k.sloth Nybegynder
25. november 2003 - 23:10 #12
Undskyld ventetiden, men jeg har simpelthen ikke haft tid til, at kigge på det... Det virker ikke bare at brænde filen over på en cd-rom. Jeg har derfor hentet deamon-tools, men hvordan FANDEN virker det?
Avatar billede musti776 Nybegynder
25. november 2003 - 23:14 #13
det vil ikke hjælpe at bare brænde selve bin filen på cd.
Den skal først "pakkes ud", nero og lignende brænde programmer kan godt udpakke og derefter brænde på cd....

eller også som de andre eksperter siger udpakke filerne ved hjælp af winiso, daemon tools også brænde det på cd...
Avatar billede k.sloth Nybegynder
25. november 2003 - 23:49 #14
ok, og hvordan udpakker jeg så med deamon?
Avatar billede musti776 Nybegynder
26. november 2003 - 00:20 #15
har desværre ikke kendskab til deamon tools da jeg selv bruger winiso, så andre må træde ind.....

men hvis du gøre det igennem winiso>>

vælger open
finder din bin fil
trykker på extract og gemmer filerne på harddisken

så kan du brænde filerne på en cd....
Avatar billede k.sloth Nybegynder
26. november 2003 - 00:34 #16
meget fint, men jeg gider ikke og betale 30$ for programmet...
Avatar billede k.sloth Nybegynder
26. november 2003 - 12:44 #17
Er der nogen der kan hjælpe mig, for jeg er strandet her. Jeg tror ikke det er det rigtige program jeg har fat i? Hvordan gør man med Nero?
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. november 2003 - 14:44 #18
Det ser ud til at det program her kan: http://cdmage.cjb.net/
Avatar billede k.sloth Nybegynder
26. november 2003 - 14:55 #19
meget fint, men det er altså IKKE en cue fil, men en bin fil, som det også fremgår af spørgsmålet.... jeg ved ikke hvorfor angak er kommet frem med at det kan være en cue fil........