Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tele2 driftsikkerhed

Er der nogen der har en erfaring med tele2? Hvordan er deres driftsikkerhed og svarer deres hastigheder til det de sælger?

Her tænker jeg på ADSL
Avatar billede tronic1 Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:37 #1
her for en uges tid siden var deres internet nede (nok grundet strømsvigtet).
kender een der skrev en mail til dem, og han fik svar på at de var ved at opgradere deres backbone. Sidenhen kører vores linje pænt stabil med 1300/300 hvor vi kun har betalt for en 1024/256. Det eneste der har været er dette nedbrud, og så når de skifter deres dynamiske IPadresser. Der fatter den lort, selvom vi har 8 dym. i husstanden
Avatar billede tronic1 Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:39 #2
har tænkt på at få 4 faste og 4 dyn. IP'er i stedet så vores standart PC'ere ikke bliver udsat for den dumme ventetid der er, når de skifter IP'er
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:47 #3
Et godt sted at finde informationer om hvad andre synes om internetudbydere er i nyhedsgruppen dk.edb.internet.udbydere.xdsl

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.edb.internet.udbydere.xdsl
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
06. oktober 2003 - 07:59 #4
Til Tronic1.
Du kan fra en prompt lave en 'ipconfig /release' og herefter en 'ipconfig /renew' så kommer du lidt hurtigere på idet i PC'er (MAC adressen) sender releasen til routeren. Det afhjælper ikke Tele2's problem men det kan da måske gøre din verden nemmere :-)
Avatar billede tronic1 Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:58 #5
har haft en del prob efter deres F%¤#"ing ip-skift her i weekenden.
ringede til Tele2 og deres kundeservice kan godt se at vi betaler for 8 IP'er.
Blev stillet om til Support og han sagde blablabla... at vi kun havde 2 IP'er
Dagen efter loggede jeg på. Og senere tændtes en anden PC og min PC poppede op med "IP-konflikt"---blabla. Nå - der havde vi kun 1 IP. Men nu ser det ud til at virke igen. tjekkede lige hast. under snakken med Tele2 og der var den på ca 1500/300. Dette tror jeg er fordi de har opgrad. deres Backbone...

Btw. kører ikke med Router. kører derimod med en switch med 9 porte. 1 upload og 8 alm. Virker fortrinligt, når der ikke er prob. med Tele2's opdateringer.
Der er heller ingen probs med at komme på de andre putere på netværket:-)
Avatar billede tronic1 Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:59 #6
men vil helt klart prøve dit forslag alligevel...
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:45 #7
ingen svarerer....